کد خبر: ۴۲۶۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷

برف و کولاک در اردبیل

بارش برف همراه با کولاک شدید از عصر دوشنبه گذرگاههای درون شهری اردبیل را در سکوت نسبی فرو برده و سبب اختلال در زندگی ساکنان منطقه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
بارش خفیف برف از شامگاه جمعه گذشته در اردبیل آغاز شده است که بدون وقفه همچنان ادامه دارد ولی از ظهر امروز امواج بارشی هر از گاهی به شهر هجوم آورده و بر شدت برف به شکل متناوب می افزاید.

جریانی از دانه های برف که براثر وزش باد با بیشینیه سرعت 68 کیلومتر در ساعت به هوا برخاسته و دید افقی را به کمتر از 300 متر کاهش داده است.

در این حال ؛ تازه ترین الگوهای هواشناسی از ایجاد پدیده بلاکینگ و حرکت کنده توده هوای قطبی در نیمه شمالی کشورمان حکایت دارند که سبب ادامه بارش برف تا اواخر شنبه آینده در تمام نقاط استان اردبیل خواهد شد و در این مدت تمرکز بارش ها اغلب روی اردبیل و نیمه شرق این استان خواهد بود. 

فقط در روز چهارشنبه از میزان ناپایداری های جوی کاسته شده و بارش ها خفیف و پراکنده خواهند شد و دوباره از پنجشنبه تا اواخر شنبه و به خصوص در روز جمعه منطقه اردبیل زیر تاثیر امواج ناپایدار یک ناوه قرار می گیرد که پرقدرت تر و عمیقتر از ناوه کنونی است. 

به گزارش ایرنا، اداره کل مدیریت بحران اردبیل با استناد به پیش بینی ادامه بارش برف؛ کولاک و سرمای هوا از ساکنان این نقاط خواسته است که موارد ایمنی مانند پرهیز از سفرهای غیرضروری؛ تجهیز خودروها در صورت ضرورت سفر به تجهیزات کامل زمستانی و رانندگی با سرعت مطمئنه؛ مصرف بهینه مواد سوختی باتوجه به عمیق تر و گسترده تر شدن خط سرما به عرض های مرکزی و جنوبی کشورمان ؛ تاحد امکان پرهیز از استفاده خودروهای شخصی در سطح شهر به منظور همکاری با شهرداری اردبیل در برفروبی خیابانها و کوچه ها و مواردی از این دست را رعایت نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین