کد خبر: ۴۲۷۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

روزنامه الجریده: تهران خواستار گفت‌وگوی مستقیم و بدون شرط با شورای همکاری شد

روزنامه کویتی «الجریده» از درخواست ایران برای گفت‌وگوی مستقیم و بدون شرط با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه الجریده کویت امروز جمعه در گزارشی نوشته که اجماع ایرانی و کویتی درباره موفقیت‌آمیز و مثبت بودن سفر رئیس‌جمهور ایران به کویت وجود دارد.

این روزنامه به نقل از یک منبع در دفتر ریاست‌جمهوری ایران با اشاره به رضایت روحانی از سفر به کویت نوشت: «روحانی در حین بازگشت به تهران در داخل هواپیما شیخ صباح الأحمد أمیر کویت را ستود و گفت: ما در منطقه به شخصیت‌ها و رهبرانی که دارای تجربه سیاسی أمیر کویت باشند، نیاز داریم».

این روزنامه بدون اشاره به نام منبع ریاست‌جمهوری ایران نوشت:«روحانی در سخنانی به همراهان خود ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های امیر کویت برای حل اختلافات بین ایران و همسایگان آن از طریق مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد».

الجریده افزود رئیس‌جمهور ایران پاسخ مثبتی به نامه أمیر کویت درباره روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس که اخیرا وزیر خارجه کویت در سفر به ایران روحانی کرده بود، داد.

به گزارش فارس، این روزنامه کویتی به نقل از منبع مذکور نوشت: روحانی تأکید کرد که کشورش ترجیح می‌دهد وارد گفت‌وگوی مستقیم با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بدون پیش‌شرط شود و طرفین نیز اختلافات را کنار بگذارند و با هدف دستیابی به عادی‌سازی روابط کامل و همکاری منطقه‌ای فراگیر، پای میز مذاکرات حاضر شوند.  

این منبع افزود:‌ از دیدگاه تهران تنها مطرح کردن اختلافات بدون حضور در میز مذاکرات هرگز به نتیجه نخواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
0
احتمالا شرطشون در مورد جزایر سه گانه ایرانی است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین