کد خبر: ۴۲۸۰۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰

آیت‌الله مکارم شیرازی: اقتصاد ما از بیماری رنج می برد/ پول یارانه را باید به بخش تولید می بردند

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: با چه منطقی این پول یارانه‌ها را در اختیار ۷۰ میلیونی که حداقل دو سوم آنها نیازی به این پول نداشتند. این پول را به جای این که به بخش تولید ببرند در عرصه های دیگر سوخت کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایلنا، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار مدیران اتاق بازرگانی و تعاون با بیان این که اقتصاد ما، متاسفانه از بیماری و از مشکلاتی رنج می برد، تصریح کرد: این مشکلات، غیر قابل حل نیست، ولی نیازمند یک عزم عمومی و جدی است که به این مشکلات به صورت مجزا بپردازد.

او افزود: برخی از مشکلات این حوزه از طریق همکاری مجلس و نهادها حل می شود و برخی از این مشکلات را نیز قوه قضاییه باید حل کند و رفع برخی از مشکلات دیگر نیز نیازمند فرهنگسازی است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی، مردم باید باور کنند که صرفه اصلی آن است که از اجناس داخلی و تولیدات داخلی استفاده کنند ؛ امروزه مهمترین اقتصاد دنیا نیز به سوی اقتصاد مقاومتی می رود.

این مرجع تقلید یادآور شد: آنها اعلام کرده اند که ملت آمریکا باید تولیدات آمریکایی و داخلی خود را مصرف کند؛ پس می بینیم که آنها هم به این سمت می روند.

او اضافه کرد: وقتی تولید داخلی مصرف شود بیکاری و بسیاری از معضلات اجتماعی برطرف می گردد، ولی این حرکت نیازمند رعایت سه نکته است.

او گفت: نخستین نکته آن است که مردم از نظر فرهنگی ساخته شوند؛ امروزه تفکر بسیاری از مردم آن است که اجناس خارجی بهتر است و به همین خاطر بسیاری از تولیدکنندگان محصولات خود را با مارک خارجی می فروشند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: تولید داخلی نیزباید با کیفیت و قیمت مناسب عرضه شود؛ در کنار این مسائل، باید مساله قاچاق کالا را حل کنیم؛ وقتی گفته می شود که درصد بالایی از کالاهای بازار ما از طریق قاچاق وارد می شود قابل قبول نیست.

این مرجع تقلید یادآورشد: متاسفانه امروزه بسیاری از سوء استفاده گران مالی از این کار خود ترس ندارند، زیرا جریان رسیدگی دست و پاگیر است و به همین دلیل نمی ترسند؛ در کشورهای غربی مردم جرات ندارند مالیات خود را عقب بیندازند چون سیستمی حاکم است که به راحتی آنها را تحت فشار قرار می دهد.

او اظهار کرد: کشور ما دارای انواع منابع مختلف است؛ اقتصاد ما مزیت های بسیاری دارد که می توان از آنها استفاده کرد ولی نکته مهم، مدیریت این جریان اقتصادی است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: برخی مشکلات و بیماری ها از گذشته بوده و به امروز رسیده است از جمله مشکل و بیماری مزمن یارانه هاست؛ با چه منطقی این پول را در اختیار ۷۰ میلیونی که حداقل دو سوم آنها نیازی به این پول نداشتند گذاشتند و این پول را به جای این که به بخش تولید ببرند در عرصه های دیگر سوخت کردند.

این مرجع تقلید یادآورشد: در این زمینه نیز باید با امیدواری جلو برویم و احساس یاس و ناامیدی کاری از پیش نمی برد؛ همه ما باید مبلغ اقتصاد سالم باشیم زیرا اگر اقتصاد ما سالم شد جوانان ما نیز از بیکاری نجات می یابند و سلامت را درپیش می گیرند.

او افزود: اگر اقتصاد درست شود دیگر غربی ها نمی توانند با اندک تحریم اقتصادی ما را آزار دهند؛ دشمنان از نظر نظامی نمی توانند به ما حمله کنند و به همین خاطر همیشه از حربه تحریم استفاده می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: اصل فعالیت های اقتصادی باید در عرصه تعاونی انجام شود؛ حتی کسانی که فعالیت فردی می کنند نام شرکت را روی این کار خود می گذارند، زیرا فعالیت شرکتی جلب اعتماد می کند؛ توسعه تعاون نیز نیازمند فرهنگ سازی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناقد
|
Germany
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
1
درباره یارانه ها نباید کسی لب باز کند!! چون اولاً: به برکت اقتصادان آن زمان دلار از هزار تومان به نزدیک چهار تومان رساند، یعنی ارزش پول به یک چهارم رسید، دوم: قیمت ما یحتاج عمومی چند برابر شد. همه مردم ایران به این صدقه جاریه نیازمندند. بیش از 90 درصد جامعه ما به یارانه نیازمندند. بنده به عنوان هموطن بیکار، هر 40 یا 50 روز باید نزدیک به 240 هزار تومان هزینه خدمات شهری چون آب، برق، تلفن و گاز پرداخت کنم.
پرسش: پزشک جرّاح وقتی که به مشاوران و نصیحت کنندگان گوش ندهد و دست به عمل خطرناک بزند و بیمار را به مرگ برساند یا زمینگیر کند، نباید محاکمه شود؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
1
برای اینده چه ر اهکاری دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
1
البته آقایان بزرگوار محصور هم همین را میگفتند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین