کد خبر: ۴۴۵۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴

رئیسی:یارانه را افزایش می‌دهم/هاشمی‌طبا: منابعش از آسمان نازل خواهد شد؟

براساس قرعه کشی انجام شده پنجمین کاندیدایی که پشت تریبون قرار ابراهیم رئیسی بود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرآنلاین، سوال مجری از او این بود که «برنامه شما برای قانون هدفمند کردن یارانه ها چیست؟»

رئیسی اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز نیمه شعبان است در سیره مهدوی داریم که دولت مهدوی دولتی است که دولتمردانش از دو ویژگی مهم دارند یکی تقوا و خداترسی و دوم کارآمدی و قدرت اجرایی برای مردم. واقعا انتظار مردم آن است که دولت دولتی باشد که هم ویژگی خداترسی داشته باشد هم ویژگی کارآمدی. توجه به مردم و دیگران از ویژگی های دولت مهدوی است که انسان توجه کند دیگران چگونه مشکل دارند و حل کند.

وی افزود: قبلا هم ما یارانه داشتیم و عده ای خاصی دریافت می کردند. در هدفمندی یارانه ها قرار بود یارانه عادلانه توزیع شود و برای توانمندسازی کشور در بخش های مختلف اقتصادی هم از این یارانه بهره جسته شود. این یارانه امروز توزیع می شود اما شاهدیم که وضعیت فقر با سیاستی که دولت داشته آمار فقر به 33 درصد رسیده است. آیا فقرا باید همین 45 هزارتومان را دریافت کنند؟ باید رفت زندگی اینها را دید. ما می گوییم باید یارانه افزایش داد.

وی گفت: می گویند منابع یارانه از کجا؟ سوال درستی هم است؟ باید منابع را معرفی کرد. آب، نفت؛ برق، بنزین و بسیاری از حامل های انرژی گران شد، 40 هزار میلیارد تومان شد 70 هزار میلیارد تومان. قانون می گوید از خود مردم بگیریم و به آنها بدهیم. اگر مسئولیت داریم نسبت به مردم فقیر باید حتما یارانه را افزایش داد.

رئیسی تاکید کرد: سفره مردم کوچکتر شده است. آیا آن اقلامی که برای آن تهیه می کردند بیشتر شده یا ثابت مانده است. اگر مردم نگفتند دوبرابر شده است. باید فکری برای این خانواده ها کرد. قانون هدفمند کردن یک بسته ای است که باید درست و کامل اجرا شود. ما آنچه در برنامه گفتیم مکتوب است و هم براساس منابعی است که کاملا پیش بینی کردیم؛ هم برای شغل هم یارانه.

مصطفی هاشمی طبا در نقد سخنان رئیسی گفت: دوبار گفتید منابع دیگر پیش بینی شده بگویید کجاست؟ نفری 45 هزار تومان یارانه در دولت قبل میوه 10 برابر شد بنزین 3 برابر شد. گفتیم 45 هزارتومان جیبتان می گذاریم ولی 500 هزار تومان از جیبشان برداشتید. اگر بخواهیم دوباره یارانه را چندبرابر کنیم چه اتفاقی می افتد. به جای 250 هزارتومان یارانه 800 هزار تومان از جیبشان برمیداریم. دولت فعلی توفیق داشت تورم را کنترل کرد. ما برای اینکه گروهی از مردم دوست دارند یارانه بگیرند دوست دارند به یارانه رای بدهند بدون معرفی یارانه بگوییم افزایش می دهیم. مگر قرار است یارانه و منابعش از آسمان نزول کند. درآمد های دولت مشخص است مالیات است که می گویید نگیرید، پول ارز است که بانک مرکزی چاپ می کند و به اجبار دست دولت می رود، پولی که دولت از فروش ارز و واردات به دست می آورد و فروش حامل های انرژی. مگر دولت منبع درآمدی دیگر دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین