کد خبر: ۴۵۷۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

معرفی کامل شرکت فورتی نت

کمپانی فورتی نت متناسب با هر نوع نیاز در حوزه امنیت شبکه، محصول اختصاصی مرتبط با آن نیاز را ارائه داده است که از جمله پرکاربردترین آنها می توان به FortiGate، FortiManager، FortiAnalyzer، FortiSandbox و FortiWeb اشاره نمود.
آفتاب‌‌نیوز :
هدف فورتی نت از ابتدا ارائه امنیت بالا، یکپارچه و با کارایی در زیرساخت فناوری اطلاعات بوده است. این کمپانی امنیت شبکه و محتوا را با نرخ بالایی فراهم می آورد. Security fabric که سیستم یکپارچه فورتی نت می باشد، با ترکیبی از پردازنده های امنیتی، یک سیستم عامل بصری و هوش مصنوعی تشخیص خطرات می باشد که امنیت بهبودیافته، عملکرد استثنائی و کنترل مناسب تری را همراه با مدیریت آسان تر فراهم می کند. کمپانی فورتی نت متناسب با هر نوع نیاز در حوزه امنیت شبکه، محصول اختصاصی مرتبط با آن نیاز را ارائه داده است که از جمله پرکاربردترین آنها می توان به FortiGate، FortiManager، FortiAnalyzer، FortiSandbox و FortiWeb اشاره نمود.

فایروالهای فورتی گیت، فایروالهایی سطح بالا و با عملکرد بسیار عالی از سری محصولات تامین کننده امنیت شبکه شرکت فورتی نت هستند. فایروالهای فورتی گیت دارای گزینه های مختلفی برای نصب و راه اندازی هستند که آنها را برای نیازهای منحصر به فرد شما مناسب می سازد. دستگاه های امنیت شبکه فورتی گیت یک پلتفرم واحد برای امنیت شبکه end-to-end با کارایی بالا فراهم می اورند. فایروالهای نسل بعدی برای محافظ از شبکه های داخلی، رایانش ابری، مراکز داده، برای محافظت از داده های انتقالی به اینترنت و یا اینترنت بهینه سازی شده اند.

پلتفرم فایروالهای تجاری فورتی نت با نام فورتی گیت، در طیف گسترده ای از دسته بندی ها، متناسب با هر محیط در دسترس است تا مجموعه گسترده ای از عملکردهای امنیتی و شبکه های نسل بعدی را ارائه دهد. محصولات تکمیلی می توانند با یک فورتی گیت ترکیب شوند تا زیرساخت امنیتی end-to-end ساده و پایداری را با پوشش دادن ویژگی های زیر فراهم آورند:

Network security
Multi-Cloud security
Web Application Security
Email security
Advanced Threat Protection
Secure Unified Access
Endpoint security
Management and Analytics


فایروالهای فورتی گیت به صورت سخت افزار و یا به همراه لایسنس خریداری می شوند. اصطلاح باندل بیانگر شاسی به همراه لایسنس آنلاین است. لایسنس آنلاین می تواند به صورت یکساله، سه ساله یا پنج ساله خریداری شود. در صورت عدم تمایل برای خرید فایروال به صورت باندل یا شاسی و لایسنس آنلاین، به منظور استفاده از دستگاه می بایست نسبت به تهیه لایسنس آفلاین اقدام نمایید. اما لایسنس های آفلاین شامل antispam و web filtering نیستند. لایسنس های آنلاین به صورت دلاری قیمت دهی و خریداری می شوند و لایسنس اصلی پس از یک دوره سی روزه استفاده از trial از تاریخ سفارش گذاری، برای خریدار ارسال می گردد. پرطرفدارترین مدلهای فورتی گیت در بازار ایران عبارتند از 30E، 60E، 90E، 100E، 200E، 300D، 500D، 800D، 1000D و 1500D.

محصولات شرکت فورتی نت:

فورتی وای فای  FortiWiFi
فورتی گارد FortiGuard
فورتی اکسپلورر  FortiExplorer
فورتی او اس FortiOS
فورتی انالیزر FortiAnalyzer
فورتی منیجر FortiManager
فورتی سند باکس FortiSandbox

 FortiSandbox محصول دیگری از کمپانی فورتی گیت است که با بررسی و شناسایی فایلهای مخرب، اجازه ورود آنها به شبکه سازمان را نمی دهد. از آنجائیکه هر یک از راهکارهای امنیتی به طور مستقل کار می کنند، این موضوع موجب به وجود آمدن شکافی بین لایه های مختلف امنیتی می شود. Sandboxing روشی برای بستن شکافهای امنیتی ارائه می نماید تا بتوانید حملات جدیدی که تکنولوژی های امنیتی قبلی قادر به شناسایی آنها نبوده اند را شناسایی کنید. 

فورتی وب (WAF) راهکاری چندلایه برای محافظت از برنامه های کاربردی تحت وب در برابر حملات شناخته شده و ناشناخته می باشد. فورتی وب حملات مشخص شده در دسته بندی OWASP Top 10 را هم به طور کامل پوشش می دهد. WAF فورتی وب تهدیداتی که در فورتی سندباکس شناسایی شده را بلاک می نماید. به عبارت دیگر، WAF یک نقطه امنیتی بین کاربر نهایی و یک برنامه وب ایجاد می کند. 

FortiAnalyzer یک ابزار تجزیه و تحلیل امنیتی NOC-SOC است که با چشم انداز عملیاتی ساخته شده است. این ابزار به شما اجازه می دهد لاگ دستگاه امنیتی فورتی گیت را به طور مرکزی جمع آوری، آرشیو و تحلیل نموده و گزارش ارائه می نماید. این گزارش به شناسایی اینکه چه کسی چه تغییراتی را چه زمان و چرا ایجاد کرده است کمک می کند.

دستگاه های FortiManager به شما این امکان را می دهند که بتوانید به طور متمرکز دستگاه های شرکت فورتی نت را با استفاده از یک پنل واحد مدیریت کنید. فورتی منیجر یک ابزار عملیاتی NOC-SOC است که با دیدگاه امنیتی ساخته شده است. با استفاده از ADOMs شما می توانید دستگاه هایتان را گروه بندی کرده و تنظیمات خود را به این گروه ها اعمال نمایید که در نتیجه بر روی تمامی دستگاه هایی که در آن گروه قرار دارند، اعمال می شود. فورتی منیجر از گروه دستگاه های مدیریتی است که به شما کمک می کند سیاست های خود و حتی به روز رسانی و تنظیمات موردنظر را به صورت مرکزی اعمال نمایید. فورتی منیجر با کم کردن تنظیمات اولیه دستگاه ها و ساده نمودن نگهداری و پشتیبانی از آنها، موجب پایین آمدن هزینه ی تمام شده برای استفاده کنندگان می شود. از جمله مزایا و کارایی های فورتی منیجر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- فراهم نمودن تنظیمات مرکزی آسان، ایجاد سیاست گذاری و اجرای آنها، بروزرسانی دستگاه ها و مانیتورینگ کل شبکه های فورتی نت.
- توانایی مدیریت تا 5000 دستگاه، Virtual Domain و تا 120000 فورتی کلاینت از طریق یک اینترفیس فورتی منیجر.
- جداسازی مدیریت پیاده سازی های بزرگ با گروه بندی دستگاه ها.
- کاهش بار مسئولیت مدیریت و پایین آمدن هزینه نگهداری. 
- مدیریت آسان شبکه های پیچیده Mesh و شبکه هایی که به صورت Star VPN هستند.
- یکپارچگی و سازگاری کامل با فورتی آنالایزر که می تواند به شما در جستجو، کشف و گزارش گیری کمک کرده و در تشخیص مسائل امنیتی مثمرثمر واقع شود.

آخرین نسخه از سیستم عامل امنیت شبکه ی فورتی نت، FortiOS 6.0 است. این نسخه به منظور ارائه نظارت و کنترل بیشتر، عملکرد قوی تر و کارایی بهتر ، برای تشخیص سریع و حل مشکلات امنیتی Security Fabric ارائه شده است.  FortiOS 6.0 توانایی های Security Fabric را با حفاظت یکپارچه و اتوماتیک گسترش می دهد. این سیستم عامل با افزایش قابلیت نظارت و کنترل از طریق Security Fabric باعث تقسیم بندی بهتر شده و از تهدیداتی که در شبکه شما ایجاد می شود، جلوگیری می نماید. 

فایروال فورتی گیت در سال 2018 در طبقه بندی صورت گرفته توسط گارتنر، برای نهمین سال پیاپی به عنوان رهبر جهانی در زمینه راهکارهای بهبود امنیت سایبری و مدیریت یکپارچه تهدید، شناخته شده است و به جرات می توان گفت امن ترین فایروال موجود در بازار ایران است.

نیازمندی‌های هر شرکت، سازمان یا موسسه از نظر امنیت شبکه متفاوت و متنوع است. در همین راستا، شرکت رسیس علاوه بر ارائه راهکارهای متعدد براساس نیازمندی های هر سازمان، از ابتدای ارزیابی تا استانداردسازی و در نهایت امن سازی و نگهداری در کنار سازمان‌ها خواهد بود. با توجه به اینکه برای انتخاب دستگاه فورتی نت متناسب با هر نوع شبکه می بایست عوامل مختلفی همچون پهنای باند، اندازه شبکه، تعداد کاربران، محل قرارگیری ، نوع استفاده و ... را در نظر گرفت، از این رو شما می توانید با بازدید از فروشگاه تجهیزات شبکه رسیس نسبت به بررسی محصولات این برند اقدام نموده و جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین