کد خبر: ۴۹۴۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

عکس‌هایی رنگی از جنگ جهانی اول

در یکی از عکس‌ها سربازانی بریتانیایی از تیپ پنجم تفنگداران لندن دیده می‌شوند. همچنین، در عکسی دیگر زنی دیده می‌شود که در معدنی در اسکاتلند کار می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- صورت‌هایی ناامید و خسته؛ این بخشی از عکس‌های رنگی است که در جریان جنگ جهانی اول گرفته شده‌اند و رسانه‌های بریتانیایی به‌تازگی آنها را منتشر کرده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه بریتانیایی «میرر» با انتشار این تصاویر می‌نویسد: ماریو اونگر» عکاس اتریشی ۵۳ ساله عکس‌های سیاه و سفید گرفته شده در طول جنگ جهانی اول را با دشواری بازیابی کرده و به صورت رنگی منتشر کرده است. 

در این عکس‌ها چهره «ارشیدوک فرانتس فردیناند» وارث تاج و تخت پادشاهی اتریش – مجارستان نیز دیده می‌شود. او در ۲۸ ژوئن ۱۹۱۴ میلادی به همراه همسرش سوفیا دوشس هوهنبرگ توسط گروهی شش نفره از تروریست‌ها (پنج صرب و یک بوسنیایی) کشته شدند. این عملیات توسط دنیلو ایلیاک یک صرب بوسنیایی و از اعضا انجمن سری «بلک هند» هماهنگ شده ‌بود. هدف سیاسی از این ترور، قطع کردن ارتباط امپراتوری اتریش - مجارستان با استان‌های اسلاوهای جنوبی بود تا زمینهٔ الحاق استان‌های مذکور به یوگسلاوی فراهم شود. انگیزهٔ تروریست‌ها تحکیم جنبشی بود که بعدها با نام بوسنی جوان شناخته‌شد. این ترور پس از اولتیماتوم اتریش-مجارستان به پادشاهی صربستان رخ داد. پادشاهی صربستان این اولتیماتوم را نپذیرفت. سپس امپراتوری اتریش-مجارستان به صربستان اعلام جنگ داد. این اعلام جنگ، منجر به جنگ جهانی اول شد.

در یکی از عکس‌ها سربازانی بریتانیایی از تیپ پنجم تفنگداران لندن دیده می‌شوند. همچنین، در عکسی دیگر دو زن دیده می‌شود که در معدنی در اسکاتلند کار می‌کند. این زنان در حال انجام کار یدی دشواری بود که معمولا توسط مردان انجام می‌شد اما در طول جنگ جهانی اول از زنان خواسته شده بود تا در این اقدامات مشارکت داشته باشند. 

در عکس دیگری سربازان اتریشی دیده می‌شوند که در کوه‌ها در جریان جنگ در مناطق آلپ در سال ۱۹۱۶ میلادی حضور داشتند. ایتالیایی‌ها و اتریش –مجارستانی‌ها جنگ سختی را در مرزهای‌شان داشتند. در عکس دیگری سربازی ٖآمریکایی در حال نگاه به تپانچه است. این عکس مربوط به سال ۱۹۱۸ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین