کد خبر: ۴۹۸۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

ایستگاه‌های مترو مزین به تمثال مشاهیر ایرانی می‌شود

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در بازدید از خط سه قطار شهری از مشابه سازی معماری داخلی ایستگاه‌های مترو مطابق با تمثال مشاهیر ایرانی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی بهاروند در بازدید از روند عملیات اجرایی خط سه قطار شهری مشهد، به رعایت مسائل فرهنگی و تاریخی در نمای ظاهری و معماری ایستگاه‌هایی که به نام مشاهیر ایران نامگذاری شده اند اشاره کرد و تصریح کرد: برخی از ایستگاه‌ها مزین به نام مشاهیر ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی و ادبی است و در نظر داریم فرم ظاهری ایستگاه‌ها مشابه آرامگاه آنها بوده و تمثالی از آنها نیز محل ایستگاه نصب شود تا نماد و نمایشی ازبخشی از فرهنگ و تاریخ غنی ایرانی باشد و برای مسافران تداعی کننده یاد و خدمات آن مشاهیر باشد. 

وی میزان پیشرفت پروژه‌ها را رضایت بخش ارزیابی کرد و افزود: بنا به گفته پیمانکار پروژه برنامه زمانبندی اجرا درهر دو مسیر خط 2 و 3 از زمان پیش بینی شده جلوتر است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات این بخش کمبود منابع مالی است، گفت: امیدواریم با تزریق یک میلیون و 206 هزار دلار از محل فاینانس مشکلات مالی پروژه خط 2 و3 قطار شهری حل شود.

بهاروند اظهار کرد: نحوه انتخاب پیمانکار می توانست طبق شیوه مرسوم در دنیا به صورت برگزاری مزایده باشد تا فرصت برای حضور پیمانکاران مختلف با توانمندی های مختلف فراهم شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در توضیح محدودیت هایی که مجموعه اجرایی پروژه خط 2و3 قطارشهری با آن مواجه بودند، گفت: در خصوص استفاده از برخی از فن آوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا به دلیل تحریم محدودیت‌هایی وجود داشته است اما حسن این چالش در استفاده از توان ومحصولات داخلی بود که امیدواریم محصولات داخلی از کیفیت، استاندارد و دوام کافی که برایشان تعریف شده برخوردار بوده و در ادامه کار دچار مشکل نشوند.

وی جابه جایی روزانه 1200 تا 1500 نفر از شهروندان در فاز یک خط 2 را با توجه به حجم پروژه مطلوب ندانست و گفت: بهره برداری از این خط با توجه به تعداد مسافری که جابجا می کند و شرایط ایستگاه های آن که فقط با هدف تبلیغات بوده و حاکی از عدم رعایت کار کارشناسی و دقیق بر روی پروژه است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر از تلاش مجموعه شهرداری به منظور بهره برداری از خط 2 تا میدان شریعتی قبل از سال جدید خبر داد و افزود: سعی می کنیم با رعایت کلیه استاندارها ادامه مسیر خط 2 قطار شهری تا قبل از آغاز سال جدید به بهره برداری برسد. 

به گزارش ایسنا، بهاروند اتصال خط یک به خط 2 قطار شهری در میدان شریعتی را کمک بسیار بزرگی به کاهش ترافیک عنوان کرد و گفت: برای افتتاح فاز دوم خط 2 قطار شهری تا میدان شریعتی عجله نمی کنیم و در نظر داریم اتصال این دو خط به یکدیگر با رعایت همه استانداردها و فراهم سازی کلیه امکانات ایستگاه ها و مسیر عبور تا عید نوروز باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین