کد خبر: ۵۲۰۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

لیبرمن: اگر علیه هواپیماهای ما از اس-300 استفاده شود آن را نابود خواهیم کرد/هشدار روسیه: حمله به اس-300 در سوریه فاجعه می آفریند

حمله تلافی جویانه اسراییل به سیستم دفاعی اس-300 در صورتی که علیه هواپیماهایش استفاده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسراییل گفت: اسراییل در صورتی که علیه هواپیماهایش در سوریه از سیستم دفاع موشکی اس-300 استفاده شود، دست به اقدام تلافی جویانه خواهد زد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از اسپوتنیک، او در ادامه افزود: در مورد تحویل های احتمالی سیستم دفاع هوایی اس-300، مهمترین مسئله این است که این سلاح ها نباید علیه اسرائیل استفاده شوند. اگر آنها را علیه ما استفاده کنند، ما نیز مقابله به مثل می‌کنیم.

لیبرمن: اگر علیه هواپیماهای ما از اس-300 استفاده شود آن را نابود خواهیم کرد/هشدار روسیه: حمله به اس-300 در سوریه فاجعه می آفریند

لیبرمن همچنین خاطرنشان کرد که مسکو به تنش با اسراییل علاقمند نیست، به نوبه خود، تل آویو هم به دنبال تنش با روسیه نیست.

هشدار روسیه

مقامات در دولت روسیه نیز به اسرائیل در خصوص عواقب فاجعه بار تلاش برای حمله به سامانه موشکی اس-300 هشدار داد.

مسکو قصد دارد این سامانه را به ارتش اسد تحویل دهد. 

اطلاع داده شد که مسئله مربوط ارسال اس-300 "فاواریت" به سوریه تقریبا حل شده است. برپایه این سیستم ها در سوریه در مدت زمان کوتاهی سیستم دفاع هوایی سوریه تشکیل می شود. این برنامه ها در نتیجه تصمیم روسیه برای حمایت از رژیم سوریه پس از حملات موشکی دول غربی به سوریه است. مسکو از اینکه غرب به هشدارهای روسیه در خصوص اینکه این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند، احساس خوبی ندارد.

پیشتر اسرائیل به مسکو هشدار داده بود که فروش اس-300 به دمشق به عنوان " عبور از خط قرمز" شناخته می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین