کد خبر: ۵۳۹۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

قهرمانی بسکتبال سه نفره بانوان در آسیا/بیک لیک لی: خوشحالم که مردم ایران را شاد کردیم+تصاویر

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان، گفت: به خاطر قهرمانی‌مان در غرب آسیا حال عجیبی دارم که نمی‌توانم وصفش کنم و در موردش حرفی بزنم.
آفتاب‌‌نیوز :
نیکا بیک لیک لی، سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان پس از قهرمانی تیم‌ ‌ملی ایران در مسابقات غرب آسیا و کسب سهمیه قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: حال عجیب و غریبی دارم که نمی توا نم وصفش کنم  و  به خاطر این که مردم ایران را خوشحال کردیم، خوشحال هستم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در ادامه به لزوم شرکت در رویدادهای مختلف برای آماده سازی تیم‌های ایران اشاره کرد و گفت: شرایط تا الان خیلی خوب بوده اما دوست دارم در رویدادهای بیشتری شرکت و  بازیکن‌های بیشتری را درگیر مسابقات کنیم. هر بار که بازیکنی از لیست تیم‌ ‌ملی خط می‌خورد مربی و بازیکن قلبا ناراحت می‌شوند اما اگر دو یا سه تیم‌ ‌ملی داشتیم و در رویدادهای مختلفی شرکت می‌کردیم خیلی خوب بود.

قهرمانی بسکتبال سه نفره بانوان/بیک لیک لی: خوشحالم که مردم ایران را شاد کردیم+تصاویر

او در ادامه‌ افزود: فدراسیون بسکتبال تیم را تنها به رویدادهای اصلی مثل قهرمانی آسیا، جام جهانی و غرب آسیا اعزام می‌کند که در این رویدادها حتما باید نتیجه‌ بگیریم و نمی‌توان ریسک کرد. اما اگر ‌اسپانسر پیدا شود و بتوانیم با یک تیم جوان در رویدادهای کوچکتری که در آسیا برگزار می‌شود و در حد غرب آسیا یا سایر رویدادهای مهم عنوان دار نیست شرکت کنیم شرایط بهتر می‌شود. خیلی به دنبال این هستم که فدراسیون بسکتبال یا نیروهای خصوصی کمک کنند تا سه تیم داشته باشیم و بتوانیم در آینده این بازیکنان را به تیم‌ ‌ملی "الف" وارد و جایگزین کنیم. این خواسته قلبی ام است.

بیک لیک لی به سطح مسابقه‌های غرب آسیا اشاره کرد و گفت‌: سطح مسابقه‌ها بالا بود و تیم‌هایی حضور داشتند که احساس می‌کردند روی سکو می‌روند علاوه بر این وقتی بحث سهمیه آسیا مطرح است همه تیم‌ها حسابی می جنگند به همین دلیل برای این مسابقه‌ها فیلم بازی سوریه و لبنان را دیده بودم، لبنان تیم قوی دارد و سوریه هم آماده و کار کرده بود به گونه ای که نتیجه‌ بازی هایمان با این دو تیم در روز اول نشان داد که آنها آمادگی لازم را دارند.

او در ادامه‌ افزود: داوری بازی اولمان با لبنان به گونه‌ای بود که می خواستم خودم وسط زمین بروم. واقعا داشت ما را بیچاره می‌کرد به همین دلیل نگرانی روز دوممان بیشتر برای داوری بود. علاوه بر این تیم پسرانمان در بازی با لبنان که چهارم شده بود باخت در صورتی که روز قبلش برده بود بنابراین شکل دفاعمان را عوض کردیم و دفاع روی توپ را برداشتیم تا هیچ اجازه‌ای به داور ندهیم که سوت الکی بزند، هرچند در این بخش با ریسک بازی کردیم اما چاره‌ای نداشتیم. حتی در بازی اولمان با لبنان از 13 امتیاز این تیم 9 امتیازش را داور پنالتی‌ گرفت و در واقع این امتیازها را به تیم لبنان هدیه داد به هر حال میزبان بودند و می خواستند حتما یک سهمیه بگیرند.

 سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان با بیان این که بازی با لبنان خیلی حساس بود، بیان‌ کرد: مطمئن بودم اگر لبنان را ببریم، می‌توانیم سوریه را شکست دهیم چون برای این تیم مفصل برنامه‌ریزی کرده بودیم  که در فینال شکست‌شان دهیم  و برای این کار  برنامه دفاعی مان را به طور کامل عوض کردیم و دو تاکتیک خوب در حمله داشتیم که بسیار جواب داد. هیچ گل شانسی زده نشد و همه گل‌ها روی برنامه‌ریزی بود. واقعا سطح بازیمان از غرب آسیا بالاتر بود.

او در ادامه‌ افزود: سوریه دو بازیکن ارزشمند داشت. شماره چهار تیم‌شان که شناخته شده بود و سال‌ها در رده‌های مختلف بازی می‌کرد و همه او را می شناختند و بازیکن شماره شش آنها هم تازه روی کار آمده بود و خوب بازی می‌کرد.

بیک لیک لی در پایان از تمام کسانی که برای موفقیت تیم‌ ‌ملی صبوری و اعتماد کرده بودند تشکر کرد و گفت‌: از گلاره کاکانپور  و آقای کسایی پور تشکر می‌کنم. تغییرات بزرگی را به وجود آوردند که صبوری لازم داشت. همچنین از همه کسانی که با صبوری به ما اعتماد کردند ممنون هستم. امیدوارم بتوانم خالصانه تا هر زمان که احتیاج است  به بسکتبال کشورمان کمک کنم.

تیم‌ ‌ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران روز گذشته (جمعه) عنوان قهرمانی غرب آسیا را کسب کرد و با این نتیجه‌ جواز حضور در قهرمانی آسیا را به دست آورد.

قهرمانی بسکتبال سه نفره بانوان/بیک لیک لی: خوشحالم که مردم ایران را شاد کردیم+تصاویر


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین