کد خبر: ۵۴۸۰۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
"خطر اظهارات مقامات آمریکایی درمورد ایران بیش از صرف تهدیدات لفظی است"

خطای مرگبار ترامپ درباره ایران| گاردین: ایرانی‌ها انقلابی که ساخته رئیس‎جمهور آمریکا باشد را نمی‌خواهند| | این نتیجه سیاست‌های احمقانه ترامپ است

ترامپ از زمان خارج کردن آمریکا از برجام در اقدامی یکجانبه در تلاش است این رفتار مخرب خود در قبال ایران را توجیه کند. او ادعا می کند که ایران برخلاف تعهدات‌اش عمل کرده این در حالیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به مفاد برجام را تایید کرده است. ترامپ در ظاهر انکار می کند که به دنبال سیاست تغییر رژیم در قابل تهران است با این حال، دیگر یاران او از جمله جان بوتون مشاور امنیت ملی و از جمله طرفداران اصلی جنگ عراق پیشتر در ماه ژانویه در یک سخنرانی گفته بود که سیاست امریکا پایان دادن به انقلاب اسلامی 1979 میلادی پیش از 40 سالگی آن است./ این وضعیت در نتیجه رفتارهای احمقانه دولت ترامپ ایجاد شده است. ترامپ به مشاوره‌های روس‌ها، چینی‌ها و اروپایی‌ها گوش نمی‌دهد. او مشغول سوزاندن پل‌هاست. کار او پل‌سوزی است نه پل‌سازی. اگر او به زودی سیاست خود را تغییر ندهد در جنگی که خود باعث ایجاد آن شده درگیر خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- به نظر می‌رسد ترامپ در مورد اظهارات خود و اطرافیان‌اش در قبال ایران دچار اهمال مرگباری شده است. این وضعیت می‌تواند احتمال گسترش بحران در روابط امریکا و ایران را تشدید کند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه "گاردین" در یادداشتی در نقد موضع ترامپ و یاران او در قبال ایران می نویسد: "جان بولتون مشاور امنیت ملی رییس جمهوری امریکا هشدار داد که ایران می تواند روانه جهنم شود. ترامپ نیز با لحن تندی علیه ایران صحبت کرد. اکنون آنان در مسیری پرمخاطره قرار گرفته‌اند: مسیر تحریک، تهدید و در نهایت تعقیب هدف براندازی در ایران. حملات کلامی او همزمان با آسیبی که از تحریم‌های امریکا به مردم عادی ایران می‌رسد با یکدیگر همخوانی دارند. در ماه نوامبر نیز دور بعدی تحریم‌های امریکا علیه ایران در حوزه نفت آغاز خواهد شد. در آن زمان، تندروها در ایران ممکن است روحانی را بیش از پیش محدود سازند. با چنین وضعیتی چشم‌انداز رویارویی مستقیم در خلیج فارس روز به روز بیشتر می‌شود.

خطای مرگبار ترامپ درباره ایران| گاردین: ایرانی‌ها انقلابی که ساخته رئیس‎جمهور آمریکا باشد را نمی‌خواهند

ترامپ از زمان خارج کردن آمریکا از برجام در اقدامی یکجانبه در تلاش است این رفتار مخرب خود در قبال ایران را توجیه کند. او ادعا می کند که ایران برخلاف تعهدات‌اش عمل کرده این در حالیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به مفاد برجام را تایید کرده است. ترامپ در ظاهر انکار می کند که به دنبال سیاست تغییر رژیم در قابل تهران است با این حال، دیگر یاران او از جمله جان بوتون مشاور امنیت ملی و از جمله طرفداران اصلی جنگ عراق پیشتر در ماه ژانویه در یک سخنرانی گفته بود که سیاست امریکا پایان دادن به انقلاب اسلامی 1979 میلادی پیش از 40 سالگی آن است. او در گفت‌و گو با "فاکس نیوز" گفته بود که هدف امریکا باید تغییر نظام سیاسی در ایران باشد. 

بدون شک موضع ترامپ علیه ایران از سوی نتانیاهو نخست وزیر تندروی اسرائیل تقویت می‌شود. همچنین، از سوی امریکایی‌های حامی اسرائیل در امریکا. نتانیاهو به طور مداوم ایران را به عنوان تهدید عیله موجودیت اسرائیل به تصویر می‌کشد و در گذشته از اقدام نظامی علیه ایران حمایت کرده بود و خاندان آل سعود و دیگر پادشاهی‌های مسلمان سنی در منطقه نیز اکنون علیه نفوذ شیعیان و ایران در منطقه در کنار ترامپ و اسرائیل قرار گرفته‌اند. ترامپ نیز مانند نتانیاهو از گرداندن این بازی و طرح نام ایران به عنوان تهدید سود می‌برد. ترامپ برای مصرف داخلی علیه ایران شعار می‌دهد. او نگاه به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در نوامبر دارد، چرا که می‌داند پیروزی احتمالی دموکرات‌ها به طور بالقوه ریاست جمهوری او را تهدید خواهد کرد. "شگفتی اکتبر" یکی از سنت‌های قدیمی در سیاست انتخاباتی امریکا بوده است. اگر کنگره پر از دموکرات‌ها شود ترامپ دیگر نمی‌تواند با دست باز علیه ایران اقدام کند. خودشیفتگی بیش از اندازه ترامپ بر مشکل می‌افزاید. او معتقد است که می‌تواند روحانی و حتی رهبری ایران را متقاعد کرده و مانند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را پای میز مذاکره آورد. این در حالیست که وضعیت ایران و کره شمالی متفاوت از یکدیگر است و به نظر می رسد ترامپ فرهنگ و تاریخ ایران را نادیده گرفته است". 

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: به نظر می‌رسد امریکا در شوراندن مردم ایران علیه حاکمان آن کشور شکست می‌خورد. ایرانی‌ها بدون شک سزاوار دولتی پاسخگوتر و شفاف‌تر و شایسته بهره‌مندی از آزادی بیشتر هستند اما آنان انقلابی که ساخته و پرداخته واشنگتن باشد را نمی‌خواهند انقلابی که صرفا مورد پسند ترامپ باشد. 

نمونه‌ای از خطر اصلی فشار ترامپ بر ایران را هفته گذشته در جریان حمله در اهواز دیدیم. در آن منطقه سابقه طولانی تجزیه‌طلبی وجود دارد. یک گروه تجزیه‌طلب محلی مسئولیت حمله را برعهده گرفت اما به دلیل تنش کنونی در منطقه ایران به سرعت انگشت اتهام را به سوی سعودی‌ها و امریکایی‌ها گرفت. اگر روحانی در راه نیویورک نبود ممکن بود سپاه انتقام‌گیری را زودتر آغاز کند. آنان تهدید به انتقام گیری متقابل کرده اند. در نتیجه، تصور کنید زمانی که امریکا ایران را تحریم نفتی می‌کند سپاه تصمیم بگیرد تنگه هرمز را در اقدامی تلافی‌جویانه ببندد یا متحدان ایران در یمن به سوی تانکرهای سعودی در دریای سرخ موشک شلیک کنند و یا موشک به سوی پایگاه دریایی امریکا در بحرین از سوی ایران یا حامیان‌اش صورت گیرد. پس از آن ترامپ و بولتون جنگ‌طلب چه خواهند کرد؟ آنان گزنیه‌های زیادی ندارند و مهمترین آن اقدام متقابل و استفاده از قوه قهریه است. به دلیل نبود رابطه دیپلماتیک مستقیم متاسقانه در آن شرایط برای برای صحبت کردن منطق وجود نخواهد داشت. این وضعیت در نتیجه رفتارهای احمقانه دولت ترامپ ایجاد شده است. ترامپ به مشاوره‌های روس‌ها، چینی‌ها و اروپایی‌ها گوش نمی‌دهد. او مشغول سوزاندن پل‌هاست. کار او پل‌سوزی است نه پل‌سازی. اگر او به زودی سیاست خود را تغییر ندهد در جنگی که خود باعث ایجاد آن شده درگیر خواهد شد". 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
1
0
مرگ برانگلیس
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
1
حالا فکر می کنید اگر جنگی هم آغاز شود پیروز کیست جز ویرانی و مرگ چیز دیگه نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
1
ایران یک راه امنیتی در مقابل قدرت پر ترفند روسیه همسایه دارد .
وان هم. اشکار یا پنهان گرایش به واشنگتن است .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین