کد خبر: ۵۵۳۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

وزیر خارجه عمان: زمان تعامل با اسرائیل فرا رسیده/ از «قرارداد قرن» حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه عمان در توجیه سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورش، تاکید کرد که این رژیم یک کشور موجود در منطقه بوده و زمان تعامل با آن فرا رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از رسانه های خبری جهان عرب، «یوسف بن علوی»، وزیر مسئول امور خارجه در عمان که کشورش روز جمعه میزبان «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، اعلام کرد که میان این رژیم و فلسطینیان نقش میانجی گر را ایفا نمی کنند با این حال ایده هایی برای کمک به همگرایی میان دو طرف ارائه می دهند.

بن علوی ظهر امروز (شنبه) طی سخنانی در کنفرانس سالانه امنیتی «گفت و گوی منامه» در بحرین در این باره اظهار داشت: اسرائیل یک کشور موجود در منطقه است و ما همگان این را درک می کنیم؛ جهان نیز این واقعیت را درک می کند و شاید زمان آن فرا رسیده که با اسرائیل تعامل متقابل داشت و همان تعهدات را بر عهده آن گذاشت.

وزیر خارجه عمان با بیان این که کشورش در فرآیند صلح خاور میانه به آمریکا و تلاش های «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور در راستای اجرای طرح موسوم یه «قرارداد قرن» تکیه می کند، تصریح کرد: در قبال این پیشنهاد برای پایان دادن به کشمکش میان اسرائیل و فلسطین بسیار خوشبین هستیم، این راه حل برای دو طرف مفید خواهد بود.

بن علوی در این باره افزود: نمی گویم که راه هم اکنون آسان و پوشیده از گل شده با این حال اولویت ما پایان دادن به کشمکش و انتقال به یک جهان جدید است.

وزیر خارجه عمان که کشورش همانند دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار گرفته، همچنین تاکید کرد که تاریخ گواه می دهد تورات در خاور میانه نازل شده و یهودیان نیز در این منطقه از جهان زندگی می کردند.

این در حالی است که دفتر نتانیاهو عصر جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که وی در نخستین سفر رسمی خود به یک کشور عرب فاقد روابط دیپلماتیک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به همراه همسرش راهی عمان شده و در جریان آن نیز با «قابوس بن سعید»، سلطان این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

در بیانیه مشترک صادر شده در پایان سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان نیز، دو طرف تاکید کردند که نتانیاهو و سلطان قابوس در دیدار خود راه های پیشبرد روند صلح در خاور میانه را به همراه مسائل دارای اهتمام مشترک و در ارتباط با تحقق صلح و ثبات در منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

شفقنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین