کد خبر: ۵۵۶۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

حناچی شهردار تهران شد| او را بیشتر بشناسید

اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر تهران شهردار جدید پایتخت را انتخاب کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه یکصدم شورای اسلامی شهر تهران پنجم از میان دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی، شهردار جدید را انتخاب  کردند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در رأی گیری که توسط هیات رییسه انجام شد، عباس آخوندی با 10 رای و پیروز حناچی با 11  رای را کسب کند.

حناچی شهردار تهران شد

بر همین اساس پیروز حناچی شهردار جدید تهران شد.

شورای پنجم در حالی سومین شهردار پایتخت را در مدت زمان عمر دو ساله خود انتخاب می‌کند که محمد علی نجفی اولین شهردار منتخب به علت ابتلا به بیماری استعفا کرد و محمدعلی افشانی دومین شهردار منتخب شورای پنجم نیز  مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد و از شهرداری رفتنی شد.

هجدهمین شهردار تهران کیست؟

به نوشته خبرگزاری ایرنا؛ حناچی سومین منتخب شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم است و پیشتر محمد علی نجفی و سید محمدعلی افشانی را برگزیده اند.

براساس قانون، صلاحیت شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای فعالیت در این مسئولیت باید به تایید وزارت کشور نیز برسد تا وی بتواند بر سکان شهرداری در خیابان بهشت پایتخت تکیه بزند.

حناچی سال 1343 در تهران متولد شد؛ وی دانش‌آموخته اولین دوره دبیرستان مفید در تهران است.

او سال 1371 در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل و سال 1378 موفق به دریافت مدرک دکترای تخصصی معماری با گرایش مرمت شهری و باززنده‌سازی شهرهای تاریخی شد.

حناچی در دوران جنگ ایران و عراق در فاصله سال های 1360 تا 1367 در عملیات مطلع الفجر، والفجر مقدماتی، خیبر حاضر بود؛ مشارکت در اجرای پل عظیم خیریه جزیره مجنون، چندین عملیات مهندسی، طراحی و اجرای بیمارستان های صحرایی و ساختمان های اورژانس ازجمله دیگر سوابق وی اعلام شده است.

شهردار جدید پایتخت در دو عرصه دانشگاهی و دولتی سابقه فعالیت اجرایی دارد؛ قائم مقامی ریاست دانشکده هنرهای زیبا تهران (1372–1374)، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران (1378–1379)، مشاوری رئیس دانشگاه تهران (1380–1384)، ریاست مؤسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران و همچنین مدیریت گروه مرمت ابنیه و بافت دانشکده معماری دانشگاه تهران از سوابق اجرایی او بوده است.

سایر سوابق علمی و پژوهشی حناچی دربرگیرنده سردبیری و مدیرمسئولی مجله تخصصی آبادی و ریاست نهاد جهانی غیردولتی فرهنگی دکومومو در ایران است.

وی همچنین در فعالیت‌های دولتی خود مشاور وزیر مسکن و شهر سازی (1384–1388)، معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی در چند دولت و نیز رئیس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی بوده است.

حناچی همچنین سابقه عضویت در شورای عالی فنی سازمان میراث فرهنگی، کمیسیون زیربنایی دولت اصلاحات، شورای عالی ترافیک، عضویت در کمیسیون ماده 5 و ریاست شورای تدوین مقررات ملی ساختمان را در پرونده خود دارد.

وی بیست و پنجم مهر 1396 طی حکمی از سوی محمد علی نجفی شهردار تهران به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب شد و تاکنون در این مسئولیت فعالیت داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
آقای دکتر نجفی بعلت بیماری استعفا دادن البته ایشان به مرض عشق مبتلا شده بودن!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین