کد خبر: ۵۶۰۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

صلح ۲ طایفه و بخشش ۶ قاتل

صلح و سازش در خصوص شش پرونده قتل عمد در مهرستان باعث شد شش قاتل اعدام نشوند.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: اختلاف میان 2 طایفه در مهرستان با پیگیری های اعضای شورای حل اختلاف، تلاش بزرگان و ریش سفیدان بعد از چهار سال به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ حجت السلام حمید رضا بندانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این اختلاف و درگیری طایفه ای در مهرستان منجر به وقوع 6 فقره قتل عمدی از سال 94 تاکنون شده بود که با تلاش معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان به سازش ختم شد.

وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس حوزه قضایی مهرستان، اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و معتمدان شهرستان‌های ایرانشهر و خاش افزود: نشست‌های متعددی در راستای برقراری صلح و سازش میان این طوایف در مهرستان برگزار شد. رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: براین اساس طرفین ضمن اعلام گذشت قطعی در دفترخانه اسناد رسمی، سلاح های جنگی غیرمجاز بکار رفته و متهمان قتل را نیز به مراجع قضایی تحویل دادند.

بندانی بیان کرد: توجه به ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم در سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که تاکنون پرونده های اختلافات طایفه ای فراوانی با کمک این قشر به سازش ختم شده است. علاوه بر ترویج این کار خداپسندانه باید از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته است.

مهرستان با دارا بودن چهار دهستان، 2 بخش مرکزی و آشار و یک شهر در 457 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین