کد خبر: ۵۶۸۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

فرودگاه دریایی و خلبان‌های پابرهنه+عکس

فرودگاه بین‌المللی مالدیویایی Male’s Velana این امکان را فراهم آورده تا هواپیماها بر روی آب فرود آیند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- هواپیماهای دریایی معمولا برای انتقال مسافرین از فرودگاه به مقصد انتخابی تعطیلات‌شان در مالدیو استفاده می‌شوند. پرواز با این هواپیماهای دریایی به فرد دید خوبی نسبت به جزایر و ساختار طبیعی و مرجانی می‌دهد. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری "سی ان ان" با انتشار گزارشی درباره پروازهای دریایی در جزایر مالدیو می‌نویسد: "این ناحیه محبوب و زیبا در اقیانوس هند شامل بیش از هزار جزیره است که ده‌ها استراحتگاه را در خود جای داده و بیش از 90 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. فرودگاه بین‌المللی مالدیویایی Male’s Velana این امکان را فراهم آورده تا هواپیماها بر روی آب فرود آیند". 

این شبکه خبری در ادامه می‌افزاید: "این بزرگترین اپراتور هواپیماهای دریایی جهان، ناوگانی با 50 فروند هواپیما و حدود 200 خلبان دارد و سالانه بیش از 100 هزار پرواز را انجام داده و مسافرانی را به اقامتگاه‌های ساحلی در مالدیو انتقال می‌دهد. این خلبانان با عنوان "خلبان‌های پابرهنه" شناخته می‌شوند چرا که زمانی که در هواپیما به سر می‌برند صندل به پا می‌کنند. این هواپیماها با موتور توربو دو موتوره می‌توانند مجهز به شناور باشند؛ تجهیزاتی که در تمام وضعیت‌های اقلیمی و آب و هوایی کار می‌کنند؛ چه در دماهای پایین قطب شمال در فصل زمستان و چه در مناطق گرمسیری مانند کارائیب".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین