کد خبر: ۵۹۲۰۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
تبلیغات

سطح رفاه زندگی مردم استرالیا

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کیفیت زندگی در استرالیا، امید به زندگی است. نرخ امید به زندگی در کشور استرالیا برای مردان ۸۰ سال و برای زنان ۸۴ سال می‌باشد. این کشور عضو سازمان OECD یا سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است. این سازمان برای فاکتور‌هایی مثل کیفیت زندگی، مساعد بودن شرایط زندگی و ... نرخ‌هایی را در نظر گرفته است که استرالیا در برخی از فاکتور‌های این سازمان نرخ بیشتری را داشته است.
سطح رفاه زندگی مردم استرالیا
آفتاب‌‌نیوز :

استرالیا یکی از کشور‌های مدرن و پیشرفته است و وضعیت مطلوبی را برای زندگی و کار داراست. این کشور دارای آب و هوای مناسب، سبک زندگی مطلوب، سطح رفاه اجتماعی بالا، قوانین مالیاتی خوب و... را داراست. به همین منظور متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند. استرالیا علاوه بر سطح رفاه بالایی که دارد، دارای نظام آموزشی با کیفیت و دانشگاه‌های معتبری در سطح جهان است. همین امر نیز موجب افزایش متقاضیان مهاجرت به این کشور شده است.

به طور کلی، می‌توان گفت که استرالیا برای متقاضیان ایرانی کشور مناسبی برای زندگی است. کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست. رشد اقتصادی استرالیا، نسبت به کشور‌های هم رده خود رشد چشمگیری کرده است. همچنین نرخ بیکاری در این کشور نیز کاهش یافته است. نرخ بیکاری نشان دهنده وجود فرصت‌های شغلی در استرالیا می‌باشد. هرچه این نرخ پایین باشد، فرصت‌های شغلی بیشتری در استرالیا وجود دارد و هرچه این نرخ بالا باشد، فرصت‌های شغلی کمتری در این کشور وجود دارد.

متقاضیانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، باید قبل از هر اقدامی با راه‌های مهاجرت به این کشور آشنا باشند. راه‌های مهاجرت به استرالیا روش‌های گوناگونی دارد مثل مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و... که متقاضیان با توجه به شرایطی که دارا هستند، می‌توانند یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایند.

امید به زندگی در استرالیا

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کیفیت زندگی در استرالیا، امید به زندگی است. نرخ امید به زندگی در کشور استرالیا برای مردان ۸۰ سال و برای زنان ۸۴ سال می‌باشد. این کشور عضو سازمان OECD یا سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است. این سازمان برای فاکتور‌هایی مثل کیفیت زندگی، مساعد بودن شرایط زندگی و ... نرخ‌هایی را در نظر گرفته است که استرالیا در برخی از فاکتور‌های این سازمان نرخ بیشتری را داشته است.

به همین منظور، کشور استرالیا از لحاظ اقتصادی، تحصیلی و اشتغالی کشور مناسبی برای مهاجرت و اقامت می‌باشد.

سطح رفاه زندگی مردم استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا

یکی از مهم‌ترین مسائلی ک برای مهاجرت به استرالیا حائز اهمیت است، هزینه‌های زندگی در این کشور می‌باشد. متقاضیان قبل از مهاجرت به این کشور باید هزینه‌های نسبی زندگی در این کشور را بسنجند.

۱ لیتر شیر

حداقل ۱.۵۰ دلار استرالیا

۱ کیلو برنج

حداقل ۲.۶۵ دلار استرالیا

۱۲ عدد تخم مرغ

حداقل ۴.۳۳ دلار استرالیا

۱ کیلو مرغ

حداقل ۱۰.۵۵ دلار استرالیا

۱ کیلو گوشت گاو

حداقل ۱۵.۲۸ دلار استرالیا

۱ کیلو سیب زمینی

حداقل ۳.۲۵ دلار استرالیا

۱ کیلو پیاز

حداقل ۲.۵۶ دلار استرالیا

۱ کیلو موز

حداقل ۱.۴۳ دلار استرالیا

۱ کیلو پنیر محلی

حداقل ۹.۲۹ دلار استرالیا

۱ کیلو گوجه فرنگی

حداقل ۵.۱۰ دلار استرالیا

۵۰۰ گرم نان شیرینی

حداقل ۲.۶۶ دلار استرالیا

بطری آب

حداقل ۲.۱۷ دلار استرالیا

اینترنت

حداقل ۷۳.۷۶ دلار استرالیا

بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی

حداقل ۴.۲۰ دلار استرالیا

اجاره آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر

حداقل ۱۶۹۷.۵۷ دلار استرالیا

اجاره آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر

حداقل ۲۷۰۰ دلار استرالیا

اجاره آپارتمان ۱ خوابه خارج از مرکز شهر

حداقل ۱۹۰۴ دلار استرالیا

توجه داشته باشید که درآمد ماهانه افراد در استرالیا به صورت میانگین، نزدیک به ۴۴۰۰.۳۴ دلار استرالیا است. معمولا این سطح درآمد در استرالیا از میانگین سازمان OECD بیشتر می‌باشد. علاوه بر این، بیش از ۷۲ درصد شهروندان این کشور با میانگین سنی ۱۵ تا ۶۴ سال، دارای درآمد بالا هستند.

سطح رفاه زندگی مردم استرالیا

تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا یکی از کشور‌هایی است که دارای نظام آموزشی با کیفیت و سطح آموزشی بالا می‌باشد. این کشور پیشرفته، محبوبیت زیادی بین متقاضیان مهاجرت تحصیلی داراست. متقاضیان می‌توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در استرالیا تحصیل نمایند. البته مدارس این کشور نیز دانش آموزان بین المللی را پذیرش می‌کند. دانشگاه‌ها و مدارس زیادی در استرالیا وجود دارد که به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس دولتی بسیار پایین‌تر از تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های خصوصی استرالیا می‌باشد.

برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، متقاضیان باید دارای مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۷ به بالا باشند. متقاضیان برای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشند. رزومه تحصیلی قوی شامل مقالات بین المللی، مقالات ISI، تحقیقات و پژوهش‌ها و... می‌باشد. علاوه بر این متقاضی باید دارای سوپروایزر استرالیایی نیز باشد که تحقیقات وی را تایید کند. در صورت تایید سوپروایزر متقاضی می‌تواند پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های این کشور را اخذ نماید.

وجود دانشگاه‌های معتبر در کشور استرالیا با رتبه جهانی بالا به محبوبیت این کشور افزوده است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات شان می‌توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. البته اخذ اقامت در استرالیا کار چندان آسانی نیست؛ چرا که متقاضیان باید ویزا تحصیلی خود را به ویزا کاری تبدیل نمایند. برای این کار نیز باید دارای شغل مناسبی در استرالیا باشند.

رضایت از زندگی در استرالیا

همان طور که گفتیم، امید به زندگی در کشور استرالیا برای مردان میانگین سنی ۸۰ و برای زنان ۸۴ سال است. رضایت شهروندان این کشور از زندگی شان به صورت میانگین ۷.۳ درصد است که رقم بالایی به حساب می‌آید. معمولا ۹۰ درصد شهروندان استرالیا در زندگی شان تنها نیستند و احساس تنهایی نمی‌کنند. مردمان این کشور باور‌های مثبتی داشته و کمتر منفی گرایی می‌کنند. تمامی این مزیت‌ها موجب شده است که متقاضیان مهاجرت به استرالیا هر ساله در حال افزایش باشد.

البته پروسه مهاجرت به این کشور به این آسانی‌ها هم نیست و مراحل اداری و حقوقی بسیاری دارد. به همین خاطر متقاضیان باید قبل از هر اقدامی، آگاهی خود را از شرایط مهاجرت به این کشور، قوانین و مقررات مهاجرتی و... افزایش دهند. مهاجرت امر مهمی است و نباید آن را ساده تلقی کرد؛ به همین خاطر ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که در این امر از وکلا و مشاوران مجرب مهاجرتی کمک بخواهید.

فرهنگ استرالیا

یکی از مهم‌ترین مسائلی که متقاضیان مهاجرت به استرالیا باید از آن آگاهی داشته باشند، فرهنگ شهروندان این کشور است. فرهنگ استرالیا تفاوت‌های زیادی با فرهنگ ایرانی دارد به همین خاطر متقاضیان باید کاملا آگاهانه با این موضوع برخورد نمایند. مردم استرالیا معمولا برخورد‌های دوستانه و غیر رسمی دارند. به عنوان مثال آن‌ها در دانشگاه‌های شان اساتید را با نام کوچک صدا می‌زنند. شهروندان این کشور برخورد شان با تمامی افراد یکسان است؛ به عنوان مثال برخورد آن‌ها با صاحب رستوران و پیشخدمت آن به یک صورت است.

یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌های شهروندان این کشور، سر وقت بودن است. اگر فردی سر قرار دیر برسد، بهتر است که از قبل اطلاع داده باشد. معمولا سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی، مثل اتوبوس، قطار و... ممنوع می‌باشد. همچنین نوشیدن الکل در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی این کشور ممنوع می‌باشد. البته ریختن زباله نیز در این کشور ممنوع است.

سخن پایانی

در مجموع، کشور استرالیا، کشور مناسبی برای زندگی و کار می‌باشد و متقاضیان می‌توانند از روش‌های قانونی به این کشور مهاجرت نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر از کشور ایتالیا می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://avammigration.com/category/australia/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
3
پس دارید زمینه گران کردن اجناس ومیوه رافراهم کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
6
نه این دروغه
فقط در ایران رفاه کامل وجود داره حتی استرالیایی ها هم آرزوی زندگی در ایران رو دارند

واحد مرکزی خبر و هشت و سی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین