کد خبر: ۶۰۳۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

بایدن: تا ترامپ هست، نمی‌شود علیه تنفر متحد شد

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تاکید کرد، تا زمانی که دونالد ترامپ در کاخ سفید حضور داشته باشد آمریکا نمی‌تواند علیه تنفر متحد شود.
بایدن: تا ترامپ هست، نمی‌شود علیه تنفر متحد شد
آفتاب‌‌نیوز :

 جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پیامی توییتری نوشت: اجازه بدهید شفاف بگویم. شما از دفتر ریاست جمهوری برای ترغیب و تاکید بر برترطلبی سفیدپوستان استفاده کرده‌اید. شما از کلماتی مانند "تهاجم" و "هجوم" برای صحبت درباره انسان‌ها استفاده می‌کنید. تا زمانی که صدای شما دیگر در کاخ سفید نباشد، نمی‌توان علیه تنفر یک‌صدا شد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، به دنبال تیراندازی مرگبار در ال پاسو تگزاس که گفته می‌شود فرد مهاجم پیش از آن یک بیانیه ضد مهاجرتی منتشر کرده بود، ترامپ دوشنبه در سخنانی در کاخ سفید از آمریکایی‌ها خواست برترطلبی سفیدپوستان را محکوم کنند.

ترامپ گفت: مهاجم ال پاسو یک مانیفست آنلاین با محتوای تنفر نژادپرستانه منتشر کرده بود. کشور ما باید یک صدا، تعصب، نفرت و برترطلبی سفید را محکوم کند. این ایدئولوژی‌های شیطانی باید شکست داده شوند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین روز دوشنبه در پیامی توییتری گفت، از مرتبط کردن بررسی شدیدتر سوابق برای خریداران سلاح به لایحه اصلاح مهاجرت حمایت می‌کند. نامزد‌های ریاست جمهوری دموکرات آمریکا، واکنش ترامپ به تیراندازی‌های ال پاسو و دیتون در اوهایو را محکوم کردند.

برخی از نامزد‌های دموکرات واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا به این تیراندازی‌ها را ناکافی دانستند و برخی دیگر گفته‌اند لفاظی ترامپ منجر به وقوع تیراندازی در ال پاسو شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین