کد خبر: ۶۰۳۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵

آمار وزارت دفاع روسیه درباره انفجار زاغه مهمات «کراسنویارسک»

وزارت دفاع روسیه خبر داد که انفجار در یک زاغه مهمات در شهر «آچینسک» در منطقه «کراسنویارسک» حداقل ۱۲ زخمی بر جا گذاشته و ۱۶۵۰۰ تن از ساکنان مناطق تحت خطر نیز تخلیه شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع روسیه یک روز بعد از انتشار خبر انفجار در یک زاغه مهمات این کشور در منطقه کراسنویارسک سیبری خبرهای پیشین برخی رسانه‌ها درباره مرگ یک نفر را تکذیب کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد که در نتیجه انفجار زاغه مهمات در شهر «آچینسک» منطقه کراسنویارسک سیبری، حداقل ۱۲ نفر زخمی شدند.

طبق اعلام این وزارتخانه، با اعلام وضعیت اضطراری در مناطق همجوار این زاغه مهمات، سه روستا با بیش از ۱۶۵۰۰ نفر جمعیت منازل خودشان را ترک کرده و تخلیه شدند.

طبق اعلام رسانه‌ها، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به «دیمیتری بولگادوف» قائم مقام این وزارتخانه دستور داده شخصا به منطقه آسیب دیده رفته و از نزدیک روند کنترل آتش‌سوزی را کنترل کند.

زاغه مهمات آچینسک که در آن انفجار صورت گرفته، یکی از قدیمی‌ترین انبارهای تسلیحاتی روسیه بوده و قرار بوده که تا سال ۲۰۲۱ این انبار تعطیل شود.

پیشتر برخی رسانه‌ها از قبیل «سیبرین تایمز» خبر داده بودند که در نتیجه انفجار در زاغه مهمات اچینسک، حداقل یک نفر کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین