کد خبر: ۶۰۴۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳

ینی‌شفق: ترکیه در حال ارزیابی خرید جنگنده‌های سوخو-35 است

در پی کنار گذاشته شدن ترکیه از برنامه تولید جنگند‌ه‌های اف-35 توسط واشنگتن، مقامات ترکیه در حال ارزیابی خرید جنگنده‌های روسی سوخو-35 هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات ترکیه‌ای که مسئول تامین تجهیزات نظامی برای ترکیه هستند در حال بررسی امکان خرید جگنده‌های سوخو-35 روسیه هستند.

روزنامه «ینی‌شفق» ترکیه در گزارشی نوشت که مقامات ترکیه‌ای از دفتر صنایع نظامی ریاست جمهوری و فرماندهی نیروی هوایی ترکیه‌ و دیگر موسسات مربوطه خواسته‌اند تا برآورد‌های خود درباره پیشنهاد شرکت تسلیحاتی «روس‌بورون‌اکسپورت» روسیه برای خرید جنگنده‌های سوخو-35 را ارائه دهند.

این روزنامه در ادامه نوشت در صورتی که طرح خرید جنگنده‌های روسی با واکنش مثبت مواجه شود، مذاکرات رسمی با روسیه درباره این موضوع آغاز خواهد شد.

پس از آنکه آمریکا ترکیه را از برنامه تولید جنگنده‌های اف-35 کنار گذاشت، شرکت روس‌بورون‌اکسپورت روسیه به آنکارا پیشنهاد خرید جنگنده‌های اف-35 را داد.

دولت آمریکا ماه پیش رسماً با صدور بیانیه‌ای ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه، از پروژه ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ کنار گذاشت. 

کاخ سفید در بیانیه خود مدعی شده بود که اف-۳۵ قابلیت همزیستی با سامانه‌ای که دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه ممکن است از آن برای گردآوری اطلاعات درباره قابلیت‌های پیشرفته این جنگنده استفاده کند را ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین