کد خبر: ۶۰۴۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

توافق آمریکا و مکزیک برای تبادل اطلاعات درباره تیراندازی ال‌پاسو

مکزیک اعلام کرد، با آمریکا بر سر تبادل اطلاعات درباره تیراندازی مرگبار چند روز پیش در شهر ال‌پاسو که ۲۲ کشته بر جای گذاشت به توافق رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

 پیشتر گزارش شد که در میان تلفات این تیراندازی مرگبار که با انگیزه‌های نژادپرستانه صورت گرفت، هشت مکزیکی نیز بوده‌اند.

وزارت امور خارجه مکزیک در بیانیه‌ای که در پی یک نشست نمایندگان دو کشور در شهر مکزیکوسیتی منتشر شد اعلام کرد: دولتهای هر دو کشور توافق کردند تا به تبادل اطلاعات در خصوص تحقیقات انجام شده از جانب خودشان در ضمن رعایت سفت‌وسخت چارچوبهای تنظیمی هر یک از دو کشور بپردازند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این وزارتخانه همچنین عنوان کرد، به مقامهای آمریکایی نگرانی خود را در خصوص این تیراندازی و ارتباط فرد تیرانداز با افراطی‌های معتقد به برتری سفیدپوستان ابراز کرده است.

مارچلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک در تاریخ پنجم اوت این تیراندازی را به عنوان یک اقدام تروریستی علیه اتباع این کشور محکوم کرد.

قرار است امروز چهارشنبه یک نماینده دولت مکزیک در شهر ال‌پاسو با دادستانهای آمریکایی مسئول تحقیقات در مورد این حمله ملاقات کند.

روز پنجشنبه گذشته دولت مکزیک با تحویل یک یادداشت دیپلماتیک به آمریکا سخنان مروج تنفر و نژادپرستی حامی برتری سفیدپوستان را محکوم و تقاضا کرد که واشنگتن اطلاعات در خصوص احتمال وجود عوامل و یا سازمانهای دیگری که به دنبال ایجاد خطر برای مکزیکی‌ها هستند را در اختیارش بگذارد.

پیشتر گزارش شد، مرد ۲۱ ساله‌ای که تیراندازی در ال‌پاسو را در تاریخ سوم اوت انجام داد، یک مانیفست در فضای مجازی منتشر کرده و در آن نسبت به وقوع آنچه که "تهاجم لاتین‌تبارها" به آمریکا خوانده هشدار داده است؛ عبارتی که او ظاهرا از مواضع و سخنرانی‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره مهاجرانی که از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند الهام گرفته بود.

چندی پیش اعلام شد، عامل این تیراندازی به پلیس آمریکا اعتراف کرده که انگیزه‌اش از انجام این حمله، کشتار مکزیکی‌ها بوده است.

شهر ال‌پاسو واقع در مرز آمریکا با مکزیک، حدود ۶۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۸۳ درصد از آنها لاتین‌تبار هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین