کد خبر: ۶۰۵۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

دیگر نسبت به تخلفات غربی‌ها در منطقه چشم پوشی نمی‌کنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران زمان برجام و پس از آن با طرف‌های غربی مدارای زیادی داشت و این موجب شد طرف‌های مقابل احساس کنند اقدام نکردن ایران از موضع ضعف و ناتوانی است. ایران با اتمام حجت و صبوری یک ساله پس از خروج امریکا از برجام وارد مقاومت فعال شد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: غربی‌ها بار‌ها در منطقه خلیج فارس تخلف می‌کردند و ایران از این تخلفات چشم پوشی می‌کرد، اما پس از توقیف بدون دلیل و زورگویانه نفتکش کشورمان دیگر نسبت به تخلفات آن‌ها در منطقه چشم پوشی نمی‌کنیم.

وی افزود: در برجام مسئولان ما فکر می‌کردند طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل می‌کنند، در نتیجه همه تعهدات خود را اجرا کردند، اما پس از بد عهدی غربی‌ها ما نیز تعهدات خود را کاهش دادیم. اکنون نیز اگر انگلیس یا هر کشور دیگر در منطقه تحت پوشش امنیتی ما تخلفی کند با قدرت با آن برخورد می‌کنیم و آن‌ها بدانند دوران تسامح و چشم پوشی گذشته است.

وی افزود: امریکایی‌ها می‌خواستند با توقیف نفتکش ایران، موضع مقتدرانه ایران در ماجرای سرنگونی پهپادشان را تلافی کنند. انگلیس باید در سیاست‌های خود تجدید نظر کند، زیرا بدترین دوران این کشور زمان کنونی است که به عنوان مجری منافع امریکایی‌ها فعالیت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: انگلیس باید با جمهوری اسلامی ایران تعامل داشته باشد و به تعهدات خود در برجام عمل کند. اگر کشور‌های مقابل ما از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به توقیف نفتکش کشورمان درس نگیرند در حوزه‌های دیگر نیز از حقوق ملت ایران با مقاومت فعال دفاع خواهیم کرد. کشتی نفتکش ایران در آب‌های اسپانیا توقیف شد و ما این موضوع را به اطلاع دادگاه جبل الطارق رساندیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین