کد خبر: ۶۰۶۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

گیج فشار و فلوسوئیچ چیست؟

دستگاه گیج فشار برای مقایسه مقدار فشاری که توسط دستگاه‌های فشار سنج و گیج فشار اندازه گیری می‌شود، استفاده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

ابزار دقیق تجهیزات مختلفی دارد و این تجهیزات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. فروشگاه ابزار سنجش آریا نماینده فروش انواع ابزار دقیق بوده و بهترین نوع ابزار را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در این مقاله بعضی از انواع ابزار دقیق را مورد مطالعه قرار می‌دهیم.

تست گیج فشار

تست گیج فشار در واقع دستگاه گیج فشار است و دقت زیادی در اندازه گیری و کنترل فشار دارد و به همین دلیل به عنوان یک مرجع مهم برای سایر دستگاه‌ها مورد استقاده قرار می‌گیرد. دستگاه گیج فشار برای مقایسه مقدار فشاری که توسط دستگاه‌های فشار سنج و گیج فشار اندازه گیری می‌شود، استفاده می‌شود.فروش گیج فشار و فلوسوئیچ

از آن جایی که دستگاه تست گیج فشار نوعی دستگاه مرجع است که برای ارزیای و سنجش کیفیت کاری سایر دستگاه‌ها به کار می‌رود، باید بتواند به طور دقیق فشار را اندازه گیری نماید. دستگاه گیج فشار از نظر کارکرد و عملکرد همانند گیج فشار عمل کرده و سیسام دیافراگمی آن‌ها یکی است.  تنها تفاوت آن‌ها در این است که فشاری که توسط دستگاه تست گیج فشار اندازه گیری می‌شود، خیلی دقیق وبه صورت داده‌های دیجیتالی نشان داده می‌شود و به این ترتیب مهندسین می‌توانند به راحتی یک سیستم را مورد کنترل قرار دهند. برای آگاهی از قیمت تست گیج دیجیتال با ابزار سنجش تماس بگیرید.

یکی از نکات قابل توجه در انتخاب تست گیج فشار، علاوه بر دیجیتال بودن آن باید به رزولیشن و همچنین رنج فشار آن نیز توجه داشت. به طور کلی می‌توان گفت دستگاه تست گیج فشار، یکی از ابزار‌های کارآمد و دقیق در بیساری از حوزه‌های مختلف صنعتی است، ولی با توجه به این که دقت زیادی در اندازه گیری فشار دارد، یکی از ابزار‌های گران قیمت در حوزه صنعت محسوب می‌شود. دستگاه تست گیج فشار در پروژه‌های مختلف به عنوان یک دستگاه مستقل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه به عنوان یک کالیبراتور و مرجع برای کنترل کردن عملکرد سایر دستگاه‌ها به کار می‌رود.

گیج فشار دیجیتال

گیج فشار دیجیتال از ابزار‌هایی است که برای سنجش و اندازه گیری فشار استفاده می‌شود و شامل مکانیزم‌های مختلفی از جمله لوله بورن و مکانیزم دیافراگمی تشکیل شده است. در برخی از گیج‌های فشار دیجیتال از سیستم بیلوز المنت نیز استفاده می‌شود. یکی از مهمترین تفاوت‌های گیج‌های فشار دیجیتال در مقایسه با گیج‌های فشار عقربه ایی در نشان دادن نتایج است. این گیج‌ها نتایج به دست آمده را به صورت داده‌های دیجیتالی و دقیق به اپراتور نشان می‌دهند. گیج‌های فشار دیجیتال به خاطر بررسی‌های دقیقی که انجام می‌دهند، نقش مهمی در صنایع مختلف ایفا می‌کنند. با توجه به این که فشار نقش مهم و قابل توجهی در واکنش‌های مختلفی دارد، استفاده از گیج فشار دیجیتال در صنایع بسیار مهم است.

گیج فشار دیجیتال به دو صورت عمل می‌کند و به طور کلی می‌توان گفت عملکرد این دستگاه به دو قسمت تقسیم می‌شود. یکی از قسمت‌های گیج فشار دیجیتال شبیه به فشار سنج‌های معمولی است، ولی بخش دیگر آن سیستم متفاوتی دارد. برای ساخت این دستگاه از یک سنسور فشار مکانیکی معمولی مثل لوله بوردون و گاهی از سنسور‌های پیشرفته‌تر از جمله سنسور‌های پیزوالکتریک استفاده می‌شود. در نتیجه سیستم اندازه گیری فشار در این نوع از ابزار‌ها در مقایسه با سایر ابزار‌های اندازه گیری مثل گیج فشار دیافراگمی و ترانسمیتر فشار تفاوت زیادی ندارد و در اصل برای اندازه گیری فشار از همان اصول اولیه استفاده می‌شود.

در حقیقت تفاوت گیج فشار دیجیتال با گیج فشار عقربه ایی، وجود یک مبدل و همچنین یک ترانسدیوسر است. این ترانسدیوسر وظیفه دارد داده‌های مکانیکی و آنالوگ را تبدیل به داده‌های دیجیتالی کند. نیرویی که بر سنسور وارد می‌شود به عنوان فشار شناخته می‌شود و سپس در مبدل به اختلاف پتانسیل و شدت جریان خروجی تبدیل می‌شود و در نهایت تمام داده‌ها به صورت داده‌های دیجیتالی و ملموس در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد. به این ترتیب در موارد جزئی هم می‌توان فشار را اندازه گیری نمود.

گیج فشار دیجیتال مزایای زیادی دارد و مهمترین مزیت آن در مقایسه با دستگاه‌های عقربه ایی، نحوه نمایش نتایج به دست آمده است که به طور دقیق برای اپراتور نمایش داده می‌شود. تکنسین و اپراتور با استفاده از گیج فشار دیجیتال می‌توانند نتایج به دست آمده را دقیق‌تر حساب کنند و به این ترتیب می‌توانند کنترل بهتر و دقیق تری بر وضعیت سیستم خود داشته باشند.

فلو سوئیچ

فلو سوئیچ یا سوئیچ جریان دستگاهی است که بر جریان هوا، بخار و مایعات نظارت دارد. فلو سویچ می‌تواند یک سیگنال را به یک دستگاه دیگر مانند پمپ آب ارسال کند و سپس از جریان برای روشن و خاموش کردن پمپ استفاده می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت جریان به معنای حرکت جسمی گاز، مایع و یا بخار در یک لوله است و موجب سوئیچ شدن می‌شود. فلو سویئچ بیشتر برای محافظت کردن از پمپ‌ها و خنک کننده‌ها استفاده می‌شود و همچنین زمانی که جریان بسیار بالا یا بسیار پایین است، هشدار می‌دهد.

زمانی که هیچ جریانی وجود ندارد، فلو سوئیچ می‌تواند یک جریان را متوقف کرده و زمانی که جریان وجود دارد موتور شروع به حرکت کرده و در صورت لزوم هشدار می‌دهد. فلو سوئیچ برای سیستم‌های گرمایش آب گرم، تهویه مطبوع، تجهیزات خنک کننده، سیستم‌های آنش سوزی و سیستم‌های کلرینگ استخر استفاده می‌شود. برای آگاهی از قیمت فلوسوئیچ با ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین