کد خبر: ۶۱۸۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

امام‌جمعه آرادان: FATF و پالرمو قراردادهای ننگین همچون کاپیتولاسیون هستند

امام‌جمعه آرادان بابیان اینکه«اف‌ای‌تی‌اف»و همچنین«سی‌اف‌تی»و پارلمو قراردادهای ننگینی هستند که ما را به یاد کاپیتولاسیون می‌اندازند، گفت: این قراردادها مشکلی از جامعه حل نمی‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان در مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهر با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) به کاپیتولاسیون، ابراز کرد: این امر، لایحه ننگینی بود که شاه تصویب کرد تا آمریکایی‌ها و مستشارانشان هر کاری در کشور کردند از تعقیب قضایی مصون باشند.

وی افزود: امروز برخی دنبال «اف‌ای‌تی‌اف» و «سی‌اف‌تی» و قرارداد پالرمو و ۲۰۳۰ هستند و یکی از مسئولان می‌گوید ما این قراردادهای ننگین استکباری را در بین سران قوا تصویب کردیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تائید کردند که دروغی بزرگ بود.

امام‌جمعه آرادان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند به مسائلی که مربوط به سران قوا است دخالتی نمی‌کنم اما اگر جایی اسلام و انقلاب درخطر باشد ایشان تذکر داده و از احکام الهی خودشان استفاده می‌کنند اما چرا برخی نسبت دروغ به معظم له می‌دهند؟ چه کسی گفته که رهبری با این لوایح موافقت دارند؟ اما بازهم برخی می‌گویند ما اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی کشور حل شود چاره‌ای نداریم جز اینکه قراردادهای مذکور را امضا کنیم.

شریفی‌نیا افزود: کارشناسان می‌گویند امضای این قراردادها نه‌تنها گشایشی ایجاد نمی‌کند بلکه نمی‌توانیم حتی تحریم‌ها را هم دور بزنیم چراکه تمام مسائل اقتصادی و پولی همه تحت کنترل آمریکایی‌ها قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه اف ای تی اف و پالرمو همانند کاپیتولاسیون قراردادهای ننگین و استعماری هستند که ملت ما نمی‌پذیرند مگر اینکه طبق قوانین به تصویب برسد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آن را تائید بفرمایند، گفت: نباید فرافکنی کرد و دروغ گفت ما در طول شش سال همه‌جا نرمش نشان دادیم و برجام را امضا کردیم اما چیزی از مشکلات کم نشد اما برخی می‌گویند تورم نقطه‌به‌نقطه کاهش‌یافته اما افسانه است و مردم که خرج می‌کنند از پائین آمدن تورم چیزی نمی‌بینند.

امام‌جمعه آرادان در دیگر بخش سخنان خود ضمن تقدیر از مردم عراق به‌واسطه میزبانی از زائران اربعین، تأکید کرد: مهمان‌نوازی زائران امام حسین(ع) بی نظیر است چراکه علی‌رغم فقر، از پذیرایی زائران اربعین دریغ نمی ورزند و چه زیبا است ک چنین امر پسندیده ای در کشورمان نیز رایج شود که البته خوشبختانه در قسم اعظمی از ایران اسلامی به خصوص شهرستان آرادان چنین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین