کد خبر: ۶۲۸۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

سقف قسط اول مسکن ملی برای متقاضیان مشخص شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قسط اول مسکن ملی برای تمام متقاضیان ثابت و یکسان است، گفت: متقاضیانی که تمام شرایط اعلام شده را داشته باشند به بانک عامل برای افتتاح حساب معرفی خواهند شد و در مرحله اول باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به این حساب واریز کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمود محمودزاده، معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی، درباره جزییات سقف اولین قسط مسکن ملی برای متقاضیان اظهار داشت: پس از پالایش ثبت نام کنندگان در طرح مسکن ملی، واجدین شرایط تایید و اعلام می‌شوند. متقاضیانی که تمام شرایط اعلام شده را داشته باشند به بانک عامل برای افتتاح حساب معرفی خواهند شد و در مرحله اول باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به این حساب واریز کنند.

وی ادامه داد: آورده اول که سقف آن ۴۰ میلیون تومان پیش بینی شده برای تمام متقاضیان ثابت است، اما قیمت تمام شده برای هر پروژه و هر متقاضی متفاوت خواهد بود.

سقف قسط اول مسکن ملی برای متقاضیان مشخص شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساز و کار برای پرداخت سایر اقساط مسکن ملی گفت: تسهیلات ارایه شده از سوی بانک هم به حساب افتتاح شده متقاضیان واریز خواهد شد. براساس پیشرفت کار، جدولی برای پرداخت اقساط به متقاضیان داده می‌شود که در هر مقطع سهم آورده افراد بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه در آن مشخص است.

محمودزاده افزود: در حال طراحی فرمولی برای پرداخت آورده‌های افراد براساس توانایی پرداخت هر فرد هستیم و به زودی درباره آن اطلاع رسانی می‌شود. در هر صورت باید به چارچوبی برسیم که در آن منافع مردم حاکم بر بانک است.

وی با تاکید بر اینکه براساس قیمت‌های روز بحث هزینه ساخت را مطرح کرده‌ایم، گفت: قیمت ساخت در هر متر مربع تا سقف ۲.۵ میلیون تومان بر اساس قیمت‌های امروز است. تاکید می‌کنم که قیمت تمام شده باید ملاک عمل باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر در استان‌ها پلاک‌های ۹۹ ساله به گروه‌های کوچک‌تر واگذار کنیم عدد هزینه‌های ساخت برای آن‌ها کمتر است. در شرایط فعلی با استاندارد‌های متوسط و با احتساب قیمت‌های روز، هزینه ساخت یک تا ۲.۵ میلیون تومان در هر متر مربع مشخص شده است.

محمودزاده تاکید کرد: همواره اعلام کره‌ایم که قیمت تمام شده ملاک کار بوده و تمام این قیمت‌ها حدودی است، شاید سال آینده این عدد‌ها کمتر یا بیشتر شوند.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سه حمایت مهم دولت در پروژه مسکن ملی از متقاضیان گفت: ارایه زمین، تسهیلات و بسته حمایتی (از جمله ارایه تخفیف در خدمات مهندسی و انشعابات) سه کمک مهم دولت به متقاضیان مسکن ملی بوده است. اما دولت سازنده مسکن ملی نیست و این واحد‌ها با پول مردم و توسط بخش خصوصی براساس قیمت‌های روز ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش سقف وام مسکن، گفت: افرادی که واجد شرایط استفاده از وام مسکن هستند می‌توانند این وام را که اخیرا سقف آن افزایش یافته را به مسکن ملی منتقل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین