کد خبر: ۶۲۸۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

آغاز به کار سامانه شتاب نگار سیل و زلزله در پایتخت

رئیس مدیریت بحران شهر تهران از افتتاح سامانه شتاب نگار سیل و زلزله خبر داد.
آغاز به کار سامانه شتاب نگار سیل و زلزله در پایتخت
آفتاب‌‌نیوز :

رضا کرمی محمدی صبح امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که امروز و در این برنامه سامانه‌های هشدار سریع زلزله و تخمین خسارت‌ها، ایستگاه باران سنجی و سامانه هشدار سریع سیل و همچنین استودیو شهر آماده افتتاح می‌شود گفت: این اقدامات گام موثری در راستای همکاری‌های بین بخشی بوده است چرا که با شرکت گاز و هواشناسی در تبادل داده‌ها و استفاده از سامانه‌های شتاب نگاشت بهره بردیم.

وی با بیان این که وقتی بحرانی همچون سیل یا زلزله رخ می‌دهد معمولا مدیران براساس تجربیات قبلی و بدون اطلاع از میزان خسارات وارد میدان می‌شوند گفت: اما حالا با ثبت سامانه‌های هشدار سریع و تخمین خسارات می‌توانند به صورت آنلاین از میزان خسارت‌های احتمالی با خبر شوند.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که امروز استودیو شهر آماده نیز با همکاری شبکه ۵ افتتاح می‌شود اظهار کرد: در شهر تهران ۱۰۰ پایگاه مدیریت بحران دایر است که شاید در زمان غیر بحران کارایی خاصی نداشته باشد که باید این پایگاه‌ها را در راستای بحران استفاده کنیم و حالا این پایگاه برای تبدیل شدن به استودیو شهر آماده به شبکه ۵ داده می‌شود تا برنامه‌های اطلاع رسانی را پوشش دهد.

صبح امروز استودیو شهر آماده، سامانه شتاب نگار سیل و باران سنج و ایستگاه‌های شتاب نگار زلزله و تخمین خسارات با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین