کد خبر: ۶۲۹۲۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸

آمریکا: در سال آینده تحریم‌های ایران را تشدید می‌کنیم

رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا ضمن دفاع از حمله این کشور به مواضع «الحشد الشعبی» در عراق و سوریه، گفت واشنگتن در سال جدید میلادی تحریم‌های ایران را تشدید می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

«برایان هوک» رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه از حمله به مواضع «الحشد الشعبی» دفاع کرد و گفت واشنگتن در سال آینده میلادی هم به تحریم ایران ادامه داده و این تحریم‌ها را تشدید می‌کند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، هوک که در یک نشست خبری در واشنگتن صحبت می‌کرد، با بیان اینکه واشنگتن ممکن است بر میزان تحریم‌های ایران بیافزاید، گفت آمریکا از آثاری که تحریم‌ها بر اقتصاد ایران داشته، راضی است. وی گفت اقتصاد ایران «در حال تضعیف است و با افزایش تحریم‌های ما در سال ۲۰۲۰، بیش از پیش هم تضعیف خواهد شد.»

آمریکا: در سال آینده تحریم‌های ایران را تشدید می‌کنیم

هوک با بیان اینکه رشد اقتصادی ایران در حال حاضر منفی است، مدعی شد در صورتی که ایران سیاست‌های خود را تغییر ندهد، با «فروپاشی اقتصادی» روبرو می‌شود.

این مقام آمریکایی در دفاع از حمله شب گذشته ارتش این کشور به مقرهای الحشد الشعبی در عراق و سوریه، بار دیگر این حملات را «اقدامی تدافعی» توصیف کرد و گفت هدف از این حملات «احیای بازدارندگی علیه ستیزه‌جویی ایران» بوده است.

وی افزود: «امیدوارم ایران خویشتنداری ما را به ضعف تفسیر نکند. ایالات متحده به دنبال درگیری نظامی در خاورمیانه نیست اما حملات را تحمل نمی‌کند.»

دولت آمریکا شب گذشته به بهانه پاسخ به حمله اخیر به یک پایگاه نظامی میزبان نیروهای آمریکایی در کرکوک، چند مقر الحشد الشعبی عراق را هدف قرار داد. در این حمله که با محکومیت گسترده جناح‌های عراقی روبرو شد، نزدیک به ۳۰ نفر به شهادت رسیدند.

هوک در مصاحبه امشب خود مانند دیگر مقام‌های آمریکا الحشد الشعبی و گردان‌های حزب‌الله را «نیروی نیابتی» ایران خواند و گفت: «نمی‌توانیم بین رژیم ایران و سازمان‌هایی که [ایران] در منطقه مورد پشتیبانی قرار می‌دهد، تفاوتی قائل شویم.»

وی افزود: «[دونالد] ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] از طریق این حملات، پیامی محکم ارسال کرد مبنی بر اینکه ما حمله به نیروهای خود را تحمل نمی‌کنیم.»

جریان‌های عراقی در واکنش به حمله آمریکا، هشدار داده‌اند که به این اقدام واشنگتن که نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است، پاسخی قاطع خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
2
0
تحریما هارا شدیدتر می کنند بعد در سازمان ملل بخاطرمرگ دختربچه ایرانی تسلیت میگویند،مثل کودتای ۲٨مرداد را که سازماندهی کردند بعد در زمان ریاست جمهوری کلینتون از ایرانیها معذرت خواهی کردند،خیلی جالبه!!!
تمشکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
1
فکر کنم سال دیگر به گفته برایان هوک در خصوص افزایش تحریم ها اکثر ایرانیان برای رفتن به دستشویی wc مشکل پیدا کنند
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
0
بی ...... مگه دیگه تحریمی مونده که اعمال نکرده باشی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین