کد خبر: ۶۲۹۴۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

پمپئو: هرگز منتظر نمی‌مانیم ایران جان مردان و زنان آمریکایی را در خطر قرار دهد

وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی مدعی شد که گروه‌های تحت حمایت ایران، سفارت واشنگتن در بغداد را تهدید می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: ما پاسخ دفاعی به حمله گروه نیابتی ایران دادیم که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکایی و زخمی شدن دیگر سربازان آمریکایی و عراقی شده بود. حال گروه‌های تحت حمایت ایران سفارت ما را در بغداد تهدید می‌کنند.

همچنین جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری نوشت: حمله به سفارت‌مان در بغداد مستقیم از دفترچه ایران در سال 1979 بیرون می‌آید.

پمپئو: هرگز منتظر نمی‌مانیم ایران جان مردان و زنان آمریکایی را در خطر قرار دهد

وی در ادامه اظهارات واهی خود مدعی شد که این حمله به سفارت آمریکا نشانگر آمریکاسیتزی عراقی‌ها نبوده و تسلط ایران بر گروه‌های نظامی شیعه را به رخ می‌کشد.

بولتون در ادامه نوشت: ما باید شهروندانمان را از ستیزه‌جویی‌های ایران حفظ کنیم.

کریس مورفی، سناتور آمریکایی نیز در توییتی با اشاره به هجوم مردم عراق به سفارت آمریکا مدعی شد که "حمله ایران" به سفارت ایالات متحده نشانگر فاجعه‌ای است که ترامپ در خاورمیانه ایجاد کرده.

آدام شیف، نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا نیز هجوم مردم عراقی و "شبه نظامیان تحت حمایت ایران" علیه سفارت آمریکا در بغداد را بسیار نگران‌کننده خواند.

الیزی استفنیک، نماینده حوزه انتخابیه بیست‌ویکم نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا همچنین خواستار مسئول دانستن ایران برای هجوم مردم عراق به سفارت آمریکا شد.

تجمع عراقی‌ها در مقابل سفارت آمریکا در بغداد در اعتراض به حملات شامگاه یکشنبه واشنگتن به مواضع گردان‌های حزب الله در مرزهای عراق و سوریه انجام شد. این حملات موجب کشته شدن دستکم ۲۵ تن شد.

منابع خبری اعلام کرده‌اند که متئو تولر، سفیر آمریکا در عراق به مقصدی نامعلوم بغداد را ترک کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در توییتی مدعی شد: میلیون‌ها عراقی که خواستار آزادی هستند و نمی‌خواهند که ایران بر آن‌ها حکمرانی و یا آن‌ها را کنترل کند، حال زمان شما فرارسیده است!

رئیس جمهور آمریکا همچنین در اظهاراتی دیگر درباره ایران مدعی شده بود: ایران یک پیمان‌کار آمریکایی را کشت و بسیاری دیگر را دچار جراحت کرد. ما قدرتمندانه پاسخ دادیم و همیشه این کار را خواهیم کرد.

ترامپ در ادامه ادعاهایش ایران را مسئول ترتیب دادن حمله‌ به سفارت آمریکا در عراق خواند و گفت: کاملا مسئول دانسته خواهند شد. علاوه بر این، ما از عراق انتظار داریم که از نیروهایش استفاده کند تا از سفارت حفاظت کند و بنابراین مطلع باشد!

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ساعاتی پس از اعلام حملات به مقرهای گردان‌های حزب‌الله عراق در کنفرانسی خبری عملیات آمریکا را "موفقیت آمیز" توصیف کرده و اشاره کرد که آمریکا تدابیر هجومی را علیه گروهی لحاظ کرد که آن را مورد حمایت ایران دانست.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در همان کنفرانس خبری گفت، مسؤولان ارشد امنیت ملی دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا را در جریان حملات هوایی که واشنگتن در مرزهای عراق و سوریه ترتیب داد، قرار دادند؛ حملاتی که در واکنش به تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی بود..

پمپئو افزود: هرگز منتظر نمی‌مانیم ایران جان مردان و زنان آمریکایی را در خطر قرار دهد.

این در حالی است که سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تجاوز نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی را به شدت محکوم کرد و از آمریکا خواست تا به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذاشته و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند.

موسوی با اشاره به دروغ بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: این حملات بار دیگر ادعای دروغ آمریکا در مبارزه با گروهک تکفیری داعش را اثبات کرد به طوری که ایالات متحده، مواضع نیروهایی را هدف قرار داده است که در طول سالهای گذشته ضربات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تصریح کرد: آمریکا با این حملات، حمایت قاطع خود را از تروریسم و بی ‌توجهی به استقلال و حاکمیت کشورها نشان داده است و باید مسئولیت تبعات این اقدام غیرقانونی خود را بپذیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
22
10
مرگ بر امریکا جهانخور ..‌..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
1
4
دبگه باید یواش یواش اماده بشیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین