کد خبر: ۶۳۱۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

اجاره باند و کاربرد آن در مکان‌های مختلف

می‌توان با قطعیت این موضوع را بیان کرد که یکی از مهم‌ترین عواملی که مجالس شما را جذاب کرده و اثرگذاری آن را روی شرکت‌کنندگان بیشتر می‌کند، تجهیزات صوتی این مراسم‌ها است که یکی از این تجهیزات، باند‌ها می‌باشد. ازآنجایی‌که قیمت برخی از این تجهیزات زیاد است، مقرون‌به‌صرفه می‌باشد که به‌جای خرید باند، باند‌ها را اجاره کنید.
آفتاب‌‌نیوز :

امروزه از باند در مکان‌های زیادی استفاده می‌شود. بعضی از این مکان‌ها اقدام به اجاره باند برای مراسم و جشن‌های خود می‌کنند.

ازجمله مواردی که استفاده از باند در آن مکان‌ها کاربرد دارد و به همین منظور به اجاره باند اقدام می‌کنند، به شرح زیر است:

اجاره باند و کاربرد آن در مکان‌های مختلف

  • مکان‌های زیارتی و مذهبی
    - سالن‌های موسیقی
    - سالن‌های تئاتر
    - تالار‌ها
    - مهمانی‌ها و جشن‌ها در منازل
    - سینما‌ها
    رستوران‌ها و ...

    ازجمله باند‌های باکیفیت که برخی از فروشندگان اقدام به اجاره دادن آن‌ها می‌کنند شامل موارد زیر است:

    ۱- باند‌های تخصصی سری Road Master
    ۲- باند‌های تخصصی سری DJS
    ۳- باند‌های تخصصی سری Vintage

در هنگام اجاره باند بهتر است به مواردی توجه داشته باشید که در زیر برخی از آن‌ها را برمی‌شماریم.

• توجه کنید باندی که اجاره می‌کنید با استاندارد‌های لازم ساخته‌شده باشد.
• در ساخت آن از بهترین مواد اولیه استفاده‌شده باشد.
• استفاده از قطعات الکترونیکی مرغوب و باکیفیت بالا در باند
• قیمت اقتصادی

شما می‌توانید با مراجعه به سایت گرشا صوت اقدام به اجاره باند در ابعاد و انواع مختلف کنید. ازجمله خدمات این شرکت در خصوص باند و اجاره آن به شرح زیر است:

- اجاره باند اکتیو: شما قادر خواهید بود این نوع باند را در ابعاد مختلف و بر اساس برند موردنظر خود اجاره کنید.

- اجاره باند پسیو: این نوع باند نیز مانند باند اکتیو ابعاد مختلفی دارد. همچنین به دلیل تنوع برند‌های آن، شما با انتخاب‌های زیادی روبه رو خواهید بود.

- اجاره باند به‌منظور استفاده از آن در جشن ها، تجهیز سالن ها، هیئت‌ها و انواع مراسم‌های عزاداری در ابعاد و انواع مختلف

- به‌منظور استفاده از باند در مراسم‌های کوچک خانوادگی ما اقدام به اجاره باند فلش خور باکیفیت بالا نموده ایم.

- علاوه بر موارد فوق، این شرکت اقدام به اجاره باند برای برگزاری همایش ها، کنفرانس‌ها و سمینار‌های شما می‌کند.

اهمیت اجاره باند‌

می‌توان با قطعیت این موضوع را بیان کرد که یکی از مهم‌ترین عواملی که مجالس شما را جذاب کرده و اثرگذاری آن را روی شرکت‌کنندگان بیشتر می‌کند، تجهیزات صوتی این مراسم‌ها است که یکی از این تجهیزات، باند‌ها می‌باشد. ازآنجایی‌که قیمت برخی از این تجهیزات زیاد است، مقرون‌به‌صرفه می‌باشد که به‌جای خرید باند، باند‌ها را اجاره کنید. درنتیجه شما قادر خواهید بود در مجالس خود به‌ویژه در جشن‌های عروسی، با اجاره باند و سایر تجهیزات صوتی باکیفیت و مناسب، شبی به‌یادماندنی برای خود و مهمان‌های خود رقم بزنید.

نکته دیگری که در بحث اجاره باند بهتر است به آن توجه کنید، بحث فضا است. بسته به اینکه متراژ سالن شما چقدر باشد، تعداد باند‌ها و نوع آن‌ها تعیین می‌شود. سعی کنید با انتخاب درست، به صرف‌ترین و مناسب‌ترین تجهیزات را انتخاب کنید.

در کل می‌توان گفت که انتخاب و اجاره باند فلش‌ خور برخلاف تصور عموم کار دشواری نیست فقط باید در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید یک سیستم باکیفیت و مناسب انتخاب کنید. این انتخاب مطابق با نوع مراسم شما و محیطی که قصد انجام جشن خود را در آنجا دارید، خواهد بود.

اجاره باند اکتیو

همان‌طور که ذکر شد، یکی از انواع باند ها، باند اکتیو است. این نوع باند‌ها اتصال بین تقویت‌کننده را با بلندگوی خود برقرار کرده و با حذف آمپلی‌فایر سبب راحتی کار کاربر می‌شود. در زیر به برخی از فواید باند‌های اکتیو اشاره می‌کنیم:

۱- جمع‌وجور بودن
۲- قابل‌حمل
۳- مقرون‌به‌صرفه بودن نسبت به سایر سیستم‌ها از قبیل سیستم‌های با پاورمیکسر و باند‌های passive
۴- دارای پورت Usb، Aux و Bluetooth
۵- کاربرپسند
۶- قابلیت کار به‌صورت stand alone

معمولاً از باند اکتیو برای گروه‌های موسیقی در خیابان ها، ایستگاه‌های مذهبی، تحت عنوان مانیتورینگ و حسینیه‌های کوچک استفاده می‌شود. شما می‌توانید در صورت تمایل به اجاره باند بلوتوث دار اکتیو با ما تماس بگیرید.

اجاره باند و انتخاب میزان بلندی آن

در انتخاب باند برای مراسم خود، از سازوکاری استفاده کنید که برای شما مفید باشد.

علیرغم اعتقاد عمومی، wattage لزوماً مشخص نمی‌کند که باند چگونه کار می‌کند یا خروجی آن چقدر بلند است. میزان قدرت یک بلندگو به معنای میزان قدرت موردنیاز برای به کار انداختن ووفر‌ها و باند‌ها است. همچنین این مسئله این حقیقت را آشکار می‌کند که برای به کار انداختن یک ووفر ارزان‌قیمت، انرژی بسیار بیشتری مورد انتظار است.

در این خصوص می‌توان توان RMS را این‌گونه تعریف کرد: توان RMS مقدار واتی است که باند برای عملکرد مداوم به آن نیاز دارد.

علاوه بر این، حداکثر توان در این حالت، مقدار واتی است که برای عملکرد بالای باند، افت شدید باس یا هرگونه افزایش فشار برای ووفر موردنیاز است. شما بلندگو‌هایی دریافت خواهید کرد که آن‌ها توان ۵۰۰۰ وات دارند و بسیار قدرتمند هستند.

حال یک سؤال مطرح می‌شود که چه چیز سبب ساخت بلندترین بلندگو‌ها می‌شود؟

یک معیار اندازه گیری برای بلندی صدا وجود دارد، اما این wattage نیست. dB یا دسی‌بل یک معیار اندازه-گیری جهانی برای بلندی صدا است و بیشتر بلندگو‌ها قادر هستند که به حجم بالای ۸۰dB برسند. همان‌طور که می‌دانید اگر به چیزی بالاتر از ۸۵dB گوش دهید، قادر به شنیدن مکالمه‌ی خود با دوستتان نیستید. همچنین درصورتی‌که به هر چیزی بالاتر از ۱۴۰db گوش دهید، قطعاً به گوش‌های شما آسیب می‌رسد؛ بنابراین اگر شما بلندگویی را مشاهده کردید که ادعا می‌شود بالای ۱۴۰db است، بدانید این حقیقت ندارد! حتی یک بلندگو با بلندی ۱۲۰ دسی‌بل ادعاشده، با موتور جت مقایسه می‌شود. هیچ راهی وجود ندارد که یک بلندگو بتواند بلندی ۱۲۰db داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین