کد خبر: ۶۳۴۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

چین برای نجات اقتصادش دست به کار شد

دولت چین برای تقویت رشد اقتصادی این کشور ۱۷۳ میلیارد دلار کنار گذاشت.
چین برای نجات اقتصادش دست به کار شد
آفتاب‌‌نیوز :

 بانک مرکزی چین اقدام به تزریق ۱.۲ تریلیون یوان ( ۱۷۳ میلیارد دلار) نقدینگی به بازارهای این کشور برای جلوگیری از ریزش بیشتر بازارهای مالی این کشور کرده است. در بیانیه منتشر شده توسط این بانک آمده است هدف از این اقدام نگه داشتن نقدینگی در سطح معقول و مناسب در نظام بانکی چین و ثبات‌بخشی به بازار ارز با توجه به شیوع ویروس جدید بوده است.

به گزارش آسیا تایمز، تاکنون کرونا بیش از ۱۷ هزار نفر را مبتلا کرده و جان ۳۶۱ نفر را گرفته است. بانک مرکزی چین روز شنبه نیز از انجام اقدامات متعددی نظیر اعطای وام‌های اعتباری و معافیت های مالیاتی برای شرکت های بهداشتی و درمانی چین خبر داده بود. این بانک هم چنین از بانک‌های چینی خواسته است تا حمایت های مالی لازم را از بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی برای مقابله موثر تر با ویروس کرونا انجام دهند.

سال گذشته اقتصاد چین ۶.۱ درصد رشد کرده بود که ضعیف‌ترین سطح رشد این کشور در طول سه دهه اخیر محسوب می‌شود اما انتظار می رود که نرخ رشد اقتصادی امسال چین تحت تاثیر جنگ تجاری و ویروس کرونا از رشد سال قبل نیز ضعیف تر باشد.

تاکنون کشورهایی نظیر نیوزلند، آمریکا، استرالیا، سنگاپور، مالزی، فیلیپین و مغولستان اعلام کرده اند محدودیت های جدید مسافرتی را بر چین اعمال می‌کنند.

پیش تر صندوق بین المللی پول در گزارشی پیش‌بینی کرده بود چین با کاهش رشد اقتصادی خود مواجه شود تا جایی که رشد شش درصدی برای امسال و رشد ۵.۸ درصدی برای سال بعد برای این کشور پیش بینی شده است. اقتصاد چین در سال گذشته ۶.۱ درصد و در سال ۲۰۱۸ نیز ۶.۶ درصد رشد کرده بود.

متوسط رشد اقتصادی چین در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۹ برابر با ۹.۳۶ درصد بوده است که بالاترین نرخ رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه نخست سال ۱۹۹۳ با ۱۵.۳ درصد و کمترین نرخ رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه چهارم سال ۱۹۹۰ با منفی ۳.۸ درصد بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین