کد خبر: ۶۳۵۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹

نتانیاهو واشنگتن را به سلب تابعیت ساکنان عرب منطقه مثلث ترغیب کرد

روزنامه هاآرتص اسرائیل گزارش داد، نخست‌وزیر این رژیم دولت آمریکا را تشویق می‌کند بند سلب تابعیت رژیم صهیونیستی از ساکنان عرب منطقه مثلث را در طرح معامله قرن بگنجاند.
آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه عبری زبان در گزارشی آورده است: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این موضوع را برای نخستین‌بار در ژوییه ۲۰۱۷ در جریان سفر کوشنر مشاور ارشد ترامپ به اراضی اشغالی مطرح کرد. طبق این پیشنهاد نتانیاهو تابعیت اسرائیل از ساکنان عرب منطقه مثلث گرفته می‌شود و آنها مجبور خواهند بود در کشور فلسطین ساکن شوند.

نتانیاهو واشنگتن را به سلب تابعیت ساکنان عرب منطقه مثلث ترغیب کرد

دفتر نتانیاهو این اطلاعات را تکذیب نکرد اما اعلام کرد، تصمیم نهایی درباره محتوای معامله قرن از سوی کاخ سفید گرفته شده است.

طبق طرح معامله قرن شهرها و شهرک‌های واقع در طول خط سبز از جمله شهرهای منطقه مثلث ممکن است بخشی از کشور فلسطین آینده باشند. حدود ۲۰۰ هزار اسرائیلی عربی در این مناطق ساکن هستند که ممکن است تابعیت اسرائیلی خود را از دست داده و شهروند کشور فلسطین شوند.

براساس طرح معامله قرن ترامپ، رژیم صهیونیستی این شهرها و شهرک‌ها را به طرف فلسطینی می‌دهد تا در قبال آن حاکمیت همه شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را به عهده بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین