کد خبر: ۶۳۵۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷

۴ نفر در بوشهر از قصاص نجات یافتند/ آزادی ۱۶ نفر از زندان

هم‌زمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر در مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهار خانواده بوشهری با اعلام گذشت از اجرای حکم قصاص چشم‌پوشی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

در این مراسم ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد بوشهری نیز که بدهی آن‌ها از سوی ستاد دیه استان تأمین‌شده بود نامه آزادی خود را دریافت کردند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی بعد از ظهر پنجشنبه در این مراسم گفت: سخن گفتن از گذشت و توصیه کردن آن کار ساده‌ای است اما آن را اجرا کردن و عمل به آن به‌ویژه از سوی کسانی که عزیز خود را از دست داده‌اند سخت است و باید قدر این اقدام ارزشمند را دانست.

۴ نفر در بوشهر از قصاص نجات یافتند/ آزادی ۱۶ نفر از زندان

علی‌اصغر جهانگیر با تأکید بر ارزش والای فرهنگ صلح و گذشت در جامعه گفت: یکی از آرزوهای رهبر معظم انقلاب در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ فردی در زندان نباشد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری توسعه فرهنگ صلح و گذشت در جامعه است افزود: تلاش ما این است که برای همه زندانیان شرایطی فراهم شود تا امکان آزادی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه فراهم شود و برای این هدف باید شما نیز تلاش کنید.

معاون قضائی رئیس قوه قضائیه نیز با تقدیر از خانواده‌هایی که گذشت کردند گفت: شما به تحقق یکی از فرهنگ‌های الهی کمک کردید و به‌طورقطع اجر آن را در زندگی‌تان خواهید دید.

حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری خطاب به زندانیان افزود: شما زندگی دوباره خودتان را مدیون این خانواده‌ها هستید و باید قدر این فرصت دوباره را بدانید و برای جبران گذشته بیشتر تلاش کنید.

در این آئین‌نامه آزادی این چهار زندانی که با تلاش و پیگیری مددکاری زندان و مسئولان قضائی استان فراهم‌شده بود به آن‌ها اهدا شد.

این چهار زندانی که به جرم قتل منتظر اجرای حکم قصاص بودند با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین