کد خبر: ۶۳۵۴۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

خوآن ولاسکوئیز، آدمکش پابلو اسکوبار درگذشت+عکس

ادعا شده که آقای ولاسکوئز حدود ۳۰۰ نفر را به دستور پابلو اسکوبار کشته بود.
آفتاب‌‌نیوز :

خوآن ولاسکوئیز که به سرکرده آدم‌کش‌های پابلو اسکوبار، بزرگترین قاچاقچی تاریخ جهان، شهرت داشت در سن ۵۷ سالگی و بر اثر سرطان در بیمارستانی در بوگوتا درگذشت. او متهم به کشتن حدود ۳۰۰ نفر بود.

او در سال ۲۰۱۴ و پس از تحمل ۲۰ سال زندان آزاد شده بود و در یوتیوب یک کانال ویدیویی برای خود به راه انداخته بود که حدود یک میلیون نفر بیننده داشت.

خوآن ولاسکوئیز، آدمکش پابلو اسکوبار درگذشت+عکس

ولاسکوئیز در سال ۲۰۱۸ به اتهام اخاذی دوباره بازداشت و به زندان افتاده بود.

بنابر گزارش مقام‌های کلمبیا، این آدمکش مشهور در بیمارستان مرکز ملی سرطان شهر بوگوتا، پایتخت کلمبیا و در حالی که از ماه دسامبر گذشته به علت سرطان در ناحیه شکم تحت درمان بود درگذشته است.

او یکی از افراد بسیار نزدیک به پابلو اسکوبار بود که به امپراتوری قاچاق موادمخدر در شهر مدلین کلمبیا دایر کرده بود و با ارسال هزاران تن موادمخدر به آمریکا ثروتی افسانه‌ای به دست آورده بود.

ولاسکوئز خود را در سال ۱۹۹۲ تحویل پلیس داد و برای ۲۳ سال به زندان محکوم شد. او در دوران زندان به علت داستان‌هایی که درباره زندگی مجرمانه خود روایت می‌کرد شهرت یافته بود.

او پس از آزادی از زندان در یوتیوب کانالی با همین مضمون و به نام "نادم" (Repentant) راه اندازی کرده بود که صدها هزار بیننده داشت.

در دوران اوج قدرت و شهرت پابلو اسکوابار، آقای ولاسکوئز به عنوان دست راست او مامور تسویه حساب‌ها و درگیری‌های خونین کارتل‌های موادمخدر کلمبیا و همچنین نیروهای دولتی و زد و بندهای پشت پرده میان سیاسون فاسد و اسکوبار بود.

پابلو اسکوبار که دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی از راه قاچاق موادمخدر به یکی از پولدارترین مردان جهان بدل شده بود در سال ۱۹۹۳ و در حالی که برای مبارزه با ارجاع او به آمریکا مقاومت و در حال تعقیب و گریز بود، در جریان عملیات پلیس کلمبیا کشته شد.

امارت محل اقامت او در شهر مدلین کلمبیا هم سال گذشته با هدف امحاء آخرین آثار او به پاس خانواده‌های داغدار شده از خشونت‌های او با خاک یکسان شد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
0
سوادتان را بشویید و روی بند پهن کنید شاید فرجی بشود و عمارت را امارت ننویسید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین