کد خبر: ۶۳۵۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

شناسایی سالانه بین ۵ تا ۷ درصد دانش‌آموز دیرآموز در سنجش تحصیلی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سالانه بین 5 تا 7 درصد دانش آموز دیر آموز در سنجش تحصیلی شناسایی می‌شوند که اگر مداخله بهنگام صورت گیرد این 70 هزار دانش آموز دیرآموز بدون مشکل و با صرف کمترین هزینه در مدارس عادی ادامه تحصیل خواهند داد.
آفتاب‌‌نیوز :

جواد حسینی در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی آموزش و پرورش گناباد با اعتباری بالغ بر 18میلیارد تومان گفت: سیاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در قالب دو طرح نهضت خیرین توان افزا و سیاست مداخله طلایی بهنگام در حال انجام است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: سالانه بین 5 تا 7 درصد دانش آموز دیر آموز در سنجش تحصیلی شناسایی می‌شوند که اگر مداخله بهنگام صورت گیرد این 70 هزار دانش آموز دیرآموز بدون مشکل و با صرف کمترین هزینه در مدارس عادی ادامه تحصیل خواهند داد و گرنه مادام العمر به صورت معلول باقی خواهند ماند و‌برای این مداخله بهنگام خیرین و یاری آنها چراغ راه است.

شناسایی سالانه بین ۵ تا ۷ درصد دانش‌آموز دیرآموز در سنجش تحصیلی

حسینی گفت: یکی از مشکلات عمده سیستم آموزش و پرورش در حال حاضر حجم زیاد کتب درسی، کنکورگرایی، نمره گرایی و نمره محوری است .

وی تصریح کرد: آنچه ما در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم افزایش مهارت آموزی در دانش آموزان و تشویق آنها به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش است تا در آینده نسلی خلاق و کارآمد داشته باشیم .

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشوراذعان کرد: آوردن نشاط و بازی به کلاس درس و همراه کردن با آموزش و به روز رسانی رشته ها و محتوای آموزشی بسیاری از مشکلات دانش آموزان را حل کرده و هنرستان‌های ما به کارگاه‌های تولیدی تبدیل خواهد شد.

وی گفت: سیاست متوازن سیاست جدی آموزش و پرورش است و باید در پایان برنامه ششم تعداد دانش‌آموزان هنرستانی از 35 درصد به 50 درصد افزایش پیدا کند.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه آموزش استثنایی هفت طیف با 150هزار دانش آموز داریم که 12 هزار دانش آموز در بیش از 196 رشته فنی و مهارت آموزی ادامه تحصیل می دهند .

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی از جمله برنامه های وزارت آموزش و پرورش است و در راستای این مهم چهار سند جامع توسعه فنی و حرفه‌ای ، فضا و‌تجهیزات ، نیروی انسانی و کارآفرینی در حوزه فنی حرفه ای در حال تدوین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین