کد خبر: ۶۳۶۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

دستگیری فردی که از زنان سالمند کلاهبرداری می‌کرد

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی که از بانوان سالمند ۳ میلیارد ریال سرقت و کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
دستگیری فردی که از زنان سالمند کلاهبرداری می‌کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی گفت: اوایل مرداد ماه سال جاری شکایت‌های متعددی مبنی بر کلاهبرداری و سرقت از بانوان سالمند به شیوه خاص توسط گروهی متشکل از دو مرد و یک زن که با خودروهای مدل بالا و با ظاهری آراسته در سطح شهر و خصوصا اطراف مساجد و اماکن مذهبی تردد می‌کنند و با شناسایی سوژه های خود که اکثرا بانوان سالخورده بودند به آنها نزدیک می‌شدند و خود را فردی خیر معرفی می کردند، برای بررسی تخصصی به این پایگاه ارجاع شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: شکایت شاکیان حاکی از آن بود متهمان با نشان دادن نایلون مشکی که محتوی مقداری البسه و دلار و ایران چک‌های جعلی بود و به این بهانه که چون با محل آشنا نیستند و با سوء استفاده از اعتقادات مذهبی آنها از مالباخته درخواست می‌کردند تا لباس‌ها را به نیازمندان برسانند و پس از جلب اعتماد مالباخته متهمان می‌گفتند چون از خارج از کشور آمده‌اند و با وضعیت بازار ایران آشنایی ندارند و قصد خرید طلا دارند، از مالباخته تقاضا می‌کردند طلاهایش را نشان دهد تا شماره آن را یادداشت کنند و پس از گرفتن طلاها با ترفند خاصی طلاجات و وجوه قلابی را در مقابل چشم مال باخته داخل نایلون قرار می‌دادند و تحویل وی می دادند در حالی که ته نایلون سوراخ بود و طلاها کف خودرو متهمان می‌افتاده و شاکی پس از مراجعه به منزل و رویت نایلون متوجه سرقت طلاهای خود می‌شده است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در برخی شکایت‌ها وقتی متهمان موفق به فریب سوژه نمی‌شدند با توسل به زور و تهدید اقدام به سرقت طلای آنان می‌کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به موارد مشابه و سرقت های متعدد با این شیوه و شگرد در شهر تهران و برخی شهرستان‌ها و ایجاد نارضایتی شهروندان و متحمل شدن خسارات متعدد به آنان، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی را بر آن داشت تا با ایجاد تیم ویژه‌ای موضوع مربوط را پیگیری کنند و در اقدامات پلیسی تصاویر یکی از متهمان به نام " رضا " ۳۶ ساله که از مجرمان سابقه دار است را به دست آوردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در بررسی‌های بعدی مشخص شد همدستان رضا خانواده وی هستند و با تشکیل باند خانوادگی اقدام به کلاهبرداری و سرقت‌های سریالی کرده‌اند. با هماهنگی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران مخفیگاه رضا در نازی آباد شناسایی و در عملیاتی بامداد 15 بهمن ماه وی دستگیر شد. ماموران در بازرسی از آن محل دو دستگاه خودروی مزدا۳ و جک s۵ را که با آن اعمال مجرمانه را مرتکب می شدند به همراه مقادیری طلا و پول‌های تقلبی کشف کردند.

این مقام انتظامی گفت: پس از انتقال متهم به پایگاه هشتم وی اعلام کرد، حدود دو سال است به همراه خانواده در شهرهای تهران – اسلامشهر – شیراز – اصفهان و ... به این شیوه کلاهبرداری و سرقت انجام داده است.

عزیزخانی افزود: تاکنون ۱۸ تن از مالباختگان با مراجعه به پایگاه هشتم و مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرده‌اند و ارزش ریالی که توسط متهم به این شیوه کلاهبرداری و سرقت شده بیش از ۳ میلیارد ریال برآورده شده است.

بر اساس گزارش سایت پلیس، وی در پایان گفت: متهم به دستور بازپرس پرونده برای شناسایی شاکیان احتمالی و دستگیری سایر همدستانش در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین