کد خبر: ۶۳۶۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

برنی سندرز پیروز رقابت درون حزبی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر

سناتور برنی سندرز توانست با اختلاف اندکی پیت بوتیجج را در رقابت درون حزبی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شکست دهد و جو بایدن هم با اختلاف زیادی شکست خورد.
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه‌های خبری سی‌ان‌ان و ان‌بی‌سی از پیروزی سناتور برنی سندرز در مراسم سه‌شنبه شب به وقت محلی آمریکا خبر دادند.

با ارسال گزارش ۹۰ درصد از مناطق مشخص شد، سندرز حدود ۲۶.۱ درصد از آراء را به دست آورده و پس از او پیت بوتیجج، شهردار ایندیانا با کسب ۲۴.۴ درصد قرار گرفت. سناتور ایمی کلوبشار از مینه‌سوتا با کسب ۱۹.۸ درصد جزو سه مقام اول قرار گرفت. سناتور الیزابت وارن با کسب ۹.۳ درصد رای به جایگاه چهارم رسید و جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تنها ۸.۴ درصد از مجموع آراء را به دست آورد.

برنی سندرز پیروز رقابت درون حزبی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر

اندکی پس از مشخص شدن نتایج، سندرز انتقادات از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را از سر گرفت. او در مراسمی در منچستر گفت: امشب نیوهمپشایر پیامی مبنی بر این فرستاد که مردم شاغل برای انقلاب سیاسی در این کشور آمادگی دارند. این چیزی است که برای شکست دونالد ترامپ نیاز است.

رای‌دهندگان دموکرات این ایالت به نسبت دو به یک، در نظرسنجی پس از رای‌گیری ان‌بی‌سی نیوز گفتند که آن‌ها خواستار انتخاب نامزدی هستند که قادر باشد ترامپ را در انتخابات نوامبر شکست دهد، نه فردی که صرفا در مسائل محبوب‌تر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین