کد خبر: ۶۳۷۳۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

چین: توقف صادرات موتور هواپیما توسط آمریکا، اقدامی سیاسی است

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش های مربوط به تصمیم آمریکا برای ممنوع کردن صادرات موتور هواپیما به چین را اقدامی سیاسی توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت امورخارجه چین روز چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی آنلاین خود با خبرنگاران گفت : اگر گزارش های مربوط به این تصمیم صحت داشته باشد، نشاندهنده راهبردهای ضد تجاری آمریکا علیه پکن است.

وی با اشاره به خودداری آمریکا از صادرات موتور هواپیما برای هواپیمای مسافربری سی ۹۱۹ ساخت چین، گفت که آمریکا با این کار در حال سیاسی کردن روابط تجاری دو کشور است.

چین: توقف صادرات موتور هواپیما توسط آمریکا، اقدامی سیاسی است

این مقام سیاست خارجی پکن تاکید کرد :آمریکا ترس خود را با اجرای چنین تدابیری از رشد چین نشان می دهد. این کشور اصول همکاری های علمی و فنی و تجاری را و اصل بازار را با این کار نقض می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت: اقدام آمریکا نه فقط حقوق حقه و مشروع شرکت های چینی را پایمال می کند بلکه در درازمدت به واشنگتن هم ضربه می زند.

روزنامه گلوبال تایمز چین امروز نوشت : اقدام آمریکا رشد چین را متوقف نمی کند. شرکت های این کشور به دنبال تامین کنندگان دیگری برای موتور هواپیما خواهند بود و روی تحقیقات و توان داخلی متمرکز خواهند شد و زیان نهایی متوجه آمریکا خواهد بود.

شرکت جنرال الکتریک آمریکا نیز که از تامین کنندگان مهم موتور هواپیماست با صدور بیانیه ای اعلام کرده؛ در حال رایزنی با آمریکا برای گرفتن مجوز صدور موتور هواپیما برای سی ۹۱۹ چین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین