کد خبر: ۶۶۲۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

طلا رکورد جدید زد

قیمت طلا تحت تاثیر افت ارزش دلار و انتظارات برای اعلام تدابیر محرک مالی بیشتر، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بیش از یک درصد جهش یافت و به بالاترین حد در حدود ۹ سال اخیر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۸۵۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۸۶۵ دلار و ۳۵ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از سپتامبر سال ۲۰۱۱ بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۸۵۸ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۲۶ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۵ درصد صعود کرد و در ۱۸۴۳ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

طلا رکورد جدید زد

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، شبح بسته های محرک مالی، سرمایه گذاران را به سوی داراییهای بدون بازده مانند طلا کشانده است. احتمال پایین ماندن نرخهای بهره برای مدت طولانی و ضعف ارزش دلار آمریکا هم تقاضای سرمایه گذاران برای طلا را تقویت کرده است.

سران اتحادیه اروپا روز سه شنبه با طرح نجات مالی ۷۵۰ میلیارد یورویی موافقت کردند. مقامات کاخ سفید و مقامات بلندپایه دموکرات کنگره هم در حال مذاکره در خصوص دور جدید از تدابیر محرک مالی شامل گسترش بیمه بیکاری و پول بیشتر برای مدارس هستند.

عامل دیگری که به صعود قیمت طلا کمک کرد، افت شاخص دلار بود که نزدیک به پایینترین حد خود در چهار ماه اخیر ایستاد.

افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد و دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور هشدار داده که وضعیت شیوع ویروس احتمالا بدتر هم خواهد شد.

فعالیت کارخانه ای ژاپن در ژوییه برای پانزدهمین ماه متوالی کوچک شد که منعکس کننده تاثیر پاندمی ویروس کرونا است.

بر اساس گزارش رویترز، بانکهای مرکزی جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی این پاندمی، تدابیر محرک مالی بی سابقه ای را به اجرا گذاشته اند که کمک کرده است قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۲ درصد رشد کند.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ در یادداشتی نوشت: طلا همچنان از بدهی دولتی و نقدینگی بانک مرکزی پشتیبانی مورد نیازش را دریافت می کند.

نظرسنجی رویترز نشان داد که بهای این فلز ارزشمند ممکن است به بالاترین رکورد خود در ۱۸ ماه آینده صعود کند زیرا بحران جاری سرمایه گذاران را تشویق می کند تا حد امکان خود را در برابر آشفتگی بازارهای مالی بیمه کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره پنج درصد جهش یافت و به ۲۲ دلار و ۴۰ سنت رسید که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۳ بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۲ درصد سقوط کرد و به ۲۱۳۲ دلار و ۷۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۸۸۰ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
محسن
|
United States of America
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
یعنی سکه گران شد چقدر ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین