کد خبر: ۶۶۴۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

سازمان هواپیمایی: مجوز پروازهای ترکیه به ایران صادر شده است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: مجوز پرواز شرکت هواپیمایی ترکیش صادر شده است، اما اینکه پروازهای این شرکت هواپیمایی چه زمانی به ایران آغاز می‌شود، هنوز مشخص نیست.
سازمان هواپیمایی: مجوز پروازهای ترکیه به ایران صادر شده است
آفتاب‌‌نیوز :

اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیووع ویروس کرونا در ایران، پروازهای ترکیه به ایران و بالعکس متوقف شد اما با تلاش وزارت امورخارجه و همزمان سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه در خرداد ماه، این کشور اعلام کرد که مرز هوایی دو کشور از اول ماه اگوست برابر با ۱۱ مردادماه باز می‌شود.

با این حال شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز تاریخ زودتری را اعلام و در اطلاعیه ای خبر داد که پروازهای ترکیه به تهران از ۱۶ جولای (۲۶ تیرماه) از سر گرفته می‌شود و در پی این اطلاعیه بلیت فروشی در مسیر تهران- استانبول هم آغاز شد اما نه پروازی انجام شد و نه شرکت‌های هواپیمایی داخلی توانستند به پروازهای برنامه‌ای خود به مقصد استانبول ادامه دهند.

«رضا جعفرزاده» گفت: مجوز پرواز شرکت هواپیمایی ترکیش صادر شده است اما اینکه پروازهای این شرکت هواپیمایی چه زمانی به ایران آغاز می‌شود، هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: از آنجایی که شرکت هواپیمایی ترکیه گزارشی نسبت به از سرگیری پروازهایش به ایران اعلام نکرده است و بر این اساس سازمان هواپیمایی نمی‌تواند گزارش دقیق و موثقی نبست به آغاز پروازهای ترکیه ارائه دهد.

اکنون بازگشت ایرلاین‌های خارجی به کشور و از سرگیری پروازهایی که تحت تاثیر ویروس کرونا متوقف شده، چشم انداز روشنی ندارد که ناشی از رشد ابتلا به این ویروس در بسیاری از کشورها است.

با این حال مذاکرات برای از سرگیری پروازهای برنامه‌ای و نه موردی که اکنون تا حدودی در حال انجام است، ادامه می یابد.

از اسفند سال گذشته تاکنون تابلوی اطلاعات فرودگاه امام خمینی(ره) به چند مقصد مشخص، محدود شده است و خبری از لیست بلند پایتخت کشورهای اروپایی و آسیایی نیست.

ویروس کرونا، روند سفرهای هواپیمایی بین کشورها از جمله ایران را مختل و متوقف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
0
همه از ایران فرار می کنند کی میاد به ایران شرط اینکه مجوز پرواز از ایران به ترکیه صادر شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین