کد خبر: ۶۶۶۹۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳

اعتراض عمانی‌ها به حمایت مسقط از توافق امارات و اسرائیل

عمانی‌ها اعلام حمایت و تایید کشورشان از توافق اعلام شده بین امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط را رد و بیانیه‌ای را در محکومیت آن امضا کردند. آنها تاکید کردند، تنها فلسطین یکپارچه را به رسمیت می‌شناسند که پایتخت آن قدس شریف است. آنها از سازمان‌های عربی نیز خواستند عادی سازی را رد کنند.
اعتراض عمانی‌ها به حمایت مسقط از توافق امارات و اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شبکه المیادین، گروهی از عمانی‌ها یادداشتی در محکومیت و انتقاد از توافق صلح به اصطلاح "تاریخی" بین امارات و اسرائیل امضا کردند.

در این یادداشت که به امضای ۲۵ تن رسیده، آمده است: ما امضاکنندگان این بیانیه شهادت می‌دهیم که تنها فلسطین یکپارچه به پایتختی قدس شریف را به رسمیت می‌شناسیم و ملت آن چه آنهایی که همچنان در سرزمین تاریخی خود مانده‌اند و چه کسانی که شکست‌ها و خیانت‌ها منجر شده در تبعیدگاه‌ها و کشورهای دیگر باشند تنها تصمیم‌گیرندگان و صاحبان حق در تعیین سرنوشت‌شان هستند که در برابر انواع غارت‌ها و تقسیم و تجارت بر سر مساله عادلانه فلسطین به دفاع از موجودیت خود و مقاومت بپردازند. این ملت شایسته انتخاب نمایندگان، آمال و خواسته‌هایشان در داخل و خارج هستند.

در این بیانیه افزوده شده است: ما به عنوان ملت‌ها و افراد باید در قبال وجدان‌هایمان و برادران‌مان و عزیزانمان در فلسطین به حمایت از آنها پرداخته و در کنار آنها بایستیم تا به طور کامل به حقوق خود دست یابند ما هرگونه عادی سازی که سازمان‌های عربی حاکم با رژیم صهیونیستی غاصب دارند را رد و محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: هر توافقی که با هر نظام عربی در حوزه خلیج فارس امضا شود تنها جوهری روی کاغذ است که تنها از سوی مدعیان آن به رسمیت شناخته می‌شود هر توافقی به این شکل و سیاق ارزشی ندارد زیرا صاحبان حق ملت فلسطین هستند که طرفی در این توافق نیستند و ما آنها را تنها نمی‌گذاریم تا در عزت سرزمین‌شان، شرف تاریخ و وعده‌های آینده کوتاهی ببینند.

طبق این بیانیه، سابقه مملو از شکست‌ها باعث شده این سازمان‌ها در طول 72 سال گذشته مساله فلسطین را به جایی نرسانند که در برابر ملت‌ها و جهان معتبر باشد. سابقه‌ای از شکست‌ها و ناکامی‌ها به شکل توافقات تنها در جهت خدمت به اشغالگر غاصب و تنها در جهت منافع گسترش سرطانی و تمرکز مجدد آن در منطقه در تلاش برای خدشه دار کردن و نابودی آگاهی نسل‌ها در قبال مساله سرنوشت‌ساز است.

در این بیانیه عنوان شده است: اما فلسطین از این مسائل مبراست و مساله موجودیتی، حیثتی و اخلاقی بزرگ ما باقی خواهد ماند. ما خون شهدا و قداکاری‌های مقاومت را فراموش نمی‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: اعلام توافق امارات و رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا و اظهارات بعدی و استقبال‌ها از سوی برخی سازمان‌های عربی و به خصوص بیانیه وزارت خارجه عمان در تایید این توافق به نمایندگی از ما نیست و نخواهد بود. ما مردم عمان از نویسنده، خبرنگار، صاحبان مشاغل و ادبا و نسل‌ها و طیف‌های مختلف به طور کل جدا شدن‌شان از مساله محوری یعنی مساله فلسطین را رد می‌کنیم. عمانی‌های مخالف عادی سازی از تمام سازمان‌ها خواستند به راه درست و احترام به اراده و وجدان ملت‌هایشان بازگردند که مساله فلسطین را رکن اساسی خود می‌دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Oman
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
0
0
لطفا مراقب باشید روابط محدود بین دو کشور تحت تاثیر این اخبار نادرست به یکباره تخریب نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
0
0
گروهی از عمانی ها؟
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
0
0
اخر تمام عرب ها به رسمیت میشناسند افقط برادران ترک(هیچ وقت به رسمیت نخواهند شناخت)میبینیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین