کد خبر: ۶۶۷۸۷۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

مجوز گرانی صادر شد؛ افزایش قیمت خودرو هر ۳ ماه یک بار

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تغییرات قیمت نهاده‌های تولید هر 3 ماه یک بار و با اثربخشی تورم بخشی بانک مرکزی بررسی شده و اجازه تعیین قیمت‌های جدید به خودروسازان داده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی صادقی‌ نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مورد با بیان اینکه قیمت‌های فعلی خودروها در بازار مورد تایید وزارتخانه نیست، از طراحی طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد که در صورت تصویب از مابه‌التفاوت قیمت درب کارخانه و حاشیه بازار و از معامله‌گران خودرو مالیات اخذ می‌شود.

وی افزود: ‌تصویب این مالیات ویژه که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به ستاد اقتصادی دولت رفته، می‌تواند حضور دلالان و واسطه‌گران را در این بازار کمرنگ کند. التهاب بازار خودرو ناشی از التهاب در بازارهای موازی بورس، طلا، سکه، ارز، مسکن و غیره است و از سال‌های گذشته برخی روی خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای سرمایه‌گذاری کرده و می‌کنند.

مجوز گرانی صادر شد؛ افزایش قیمت خودرو هر ۳ ماه یک بار

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: واقعی‌سازی قیمت خودرو یکی از مهمترین مسائل در این صنعت است و وزارت صنعت با رهاسازی و آزادسازی قیمت‌ها مخالف است.

به گفته وی، قیمت خودروها باید بر اساس افزایش قیمت نهاده‌های تولید اصلاح شود تا خودروسازان دچار زیان عملیاتی نشوند.

صادقی‌نیارکی افزود: تداوم زیان عملیاتی در ادامه تبدیل به زیان انباشته شده که به مطالبات قطعه‌سازان منتقل شده یا ورشکستگی خودروسازان را به دنبال دارد. اکنون عمده ورودی‌های این صنعت شامل مواد و محصولات پتروشیمی، پلیمری و فلزات در بورس یا به قیمت های جهانی تعیین می‌شود و به همین دلیل باید خودرو به گونه‌ای قیمت‌گذاری شود که این صنعت پیشران که لوکوموتیو تعداد بسیار دیگری از صنایع است، همچنین زنجیره تامین مرتبط با آن دچار زیان نشوند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد: به همین دلیل تغییرات قیمت نهاده‌های تولید هر سه ماه یک بار و با اثربخشی تورم بخشی بانک مرکزی بررسی شده و اجازه تعیین قیمت‌های جدید به خودروسازان داده شده است. خودروسازان نیز باید با افزایش بهره‌وری و واگذاری دارایی‌های مازادشان، بر روی پروژه‌ها و پلتفرم‌های جدید و ارتقای داخلی‌سازی محصولات فکر کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت بیان‌داشت: امروز که مشارکت شرکت‌های خارجی به حداقل رسیده، شاهد خوداتکایی بالایی در خودروسازی کشور هستیم. تا روز شنبه گذشته (۲۵ مرداد) تولید خودرو در کشور در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸ درصدی داشته و خودروسازان موفق به تولید ۳۵۱ هزار و ۸۹۵ دستگاه خودرو شدند. در این مدت تحویل خودروها در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد هفت درصدی داشته و تعداد خودروهای ناقص مانده کف کارخانجات ۲۵ هزار دستگاه کمتر است. همچنین رشد ۱۳ درصدی ایفای تعهدات معوق خودروسازان را در این مدت شاهد هستیم که به ۲۱۵ هزار و ۴۷۷ دستگاه رسیده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این مهم با کنترل برنامه‌های پیش فروش خودروسازان در سال گذشته محقق شده و انتظار می‌رود در دو ماه آینده تعهدات معوق خودروسازان به صفر رسیده و فقط تعهدات جاری داشته باشند. از نیمه دوم پارسال تا امروز متوسط تولید مجموع روزانه 4 هزار دستگاهی دو خودروساز بزرگ کشور را شاهدیم که مشروط به منطقی شدن قیمت‌ها، تخصیص ارز و تامین مواد اولیه می‌تواند تداوم یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
3
سلام. یه ساینا ثبت نام کردم مهر 1400 قراره بیاد. اگر هر سه ماه مقداری اضافه بشه تا اونموقع 200 میلیونی پای من درمیاد. خدا به داد برسه با این تصمیم گیران
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
5
تاوان بی کفایتی مسئولین خودروسازی را نباید از مردم گرفت. خجالت هم چیز خوبیه برای چنین مسئولینی.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
4
اگر ...دارید حقوق ها را هم هر سه ماه افزايش دهید
فقر وندارب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
4
واقعا روتون میشه باز گرون کنین خجالت خوب چیزیه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
عزیز جان شما اینها رو هنوز نشناختی؟؟
مصطفی رضانژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
4
سلام ..شما با تقویم دیگه ای ماهاتون حساب میشه اخه از عید تا حالا کلا ۵ماه گذشته شما تا الان سه بار افزایش قیمت داشتین
چجوری حساب میکنین هر سه ماه میشه؟
چجوریه دولت میگه تورم نداریم شما هر ماه دارین بخاطر تورم قیمت خودرو رو بالا میبرین
من ماشین ثبت نام کردم دی ۹۸ الان شهریور باید تحویل بگیرم هر روز دارن قیمتش و میبرین بالا الان دیگه شد ۴بار
خواهشا این اخبار نذارین اونوری بشنوند مردم دنیا فکر میکنن ما روانی هستیم
تو تاریخ نمیتونین هیچ کالایی رو ظرف مدت ۵ ماه ۴بار افزایش قیمت اونم افزایش تقریبا ۶۰ درصدی....
افشین
|
United States of America
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
2
1
هر چه زودت مالیات برعایدی سرمایه رو تصویب کنید .تا ما مردم کم درآمد هم یک نفس بکشیم .داریم خفه میشیم از دست محتکرین خودرو .به کجا بایستی پناه ببریم که صدای ما رو بشنوند.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
1
منه بدبخت دی ماه پارسال یدونه کوییک ثبتنام کردم تو تیرماه دوبار افزایش قیمت خورد..الان من موندم و هزار ترس و استرس که ببینم بعد از یکسال که پولم خوابیده میتونم چک دوم ماشینو بدم یا نه..
ابوعبید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
واقعا فقط باید بحال خود گریست وبس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
اسم این وزارت خانه رو بزارین وزارت سر گردنه بهش بهتر میخوره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین