کد خبر: ۶۶۹۴۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷

دولت ترامپ تجسس از ستادهای انتخاباتی را محدود کرد

وزارت دادگستری آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، امکان تجسس نهادهای نظارتی از ستادهای انتخاباتی برای کنترل دخالت خارجی در انتخابات را محدود کرد.
دولت ترامپ تجسس از ستادهای انتخاباتی را محدود کرد
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای خبری هیل سه‌شنبه شب گزارش داد «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا با انتشار دو یادداشت محدودیت‌هایی را بر نظارت نهادهای وابسته به این وزارت‌خانه بر نامزدهای پست‌های انتخابی همچون ریاست جمهوری اعمال کرد.

«بار» که دادستان کل آمریکا نیز هست، همچنین در گزارشی از نحوه اقدام وزارتخانه تحت امر خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ برای دریافت حکم تجسس از «کارتر پیج» از کارمندان ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» انتقاد کرد.

یکی از تغییراتی که بار در نحوه نظارت بر ستادهای انتخاباتی اعمال کرده، به دخالت احتمالی کشورهای خارجی در فرایند انتخابات مربوط می‌شود.بر این اساس، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) باید پیش از اقدام برای تجسس از یک ستاد انتخاباتی یا کارمند آن، درباره خطر نفوذ یک کشور خارجی به آن‌ها هشدار دهد.

تغییر دیگر، تقویت نظارت برای اعمال «قانون تجسس اطلاعاتی [با منشأ] خارجی» برای تجسس از ستادهای انتخاباتی یا نامزدهای پست‌های انتخابی است تا از موجه بودن و غیرجناحی بودن این اقدامات اطمینان حاصر شود.

این اصلاحات در حالی انجام می‌شود که انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا دو ماه دیگر برگزار می‌شود و ترامپ، رییس جمهوری فعلی این کشور، بارها از اف‌بی‌آی به دلیل آنچه جاسوسی از ستاد او خوانده، انتقاد کرده است.

ترامپ تنها چند ماه پس از آنکه به قدرت رسید، «جیمز کومی» مدیر وقت اف‌بی‌آی را پس از مدت‌ها جنجال و خبرسازی اخراج کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین