کد خبر: ۶۶۹۶۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

عکس| تصادفی که از یک کودک ۵ ساله "نابغه" ساخت!

یک جوان هندی توانست مقام نخست جام‌جهانی محاسبات ذهنی را از آن خود کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به تازگی جام‌جهانی محاسبات ذهنی به عنوان بخشی از "المپیاد ورزش‌های ذهنی"(MSO) در لندن برگزار شد و یک آسیایی شگفتی آفرید.

به گزارش  آی‌ای، این جوان ۲۰ ساله به نام "نیلاکانتا بهانو"(Neelakantha Bhanu ) اولین فرد آسیایی است که مقام اول جام‌جهانی محاسبات ذهنی را کسب می‌کند.

تصادفی که از یک کودک ۵ ساله

تاکنون در تاریخ ۲۳ ساله برگزاری این مسابقات، سابقه نداشته که یک فرد غیراروپایی این عنوان را به دست آورد.

عملکرد بهانو به قدری خیره‌کننده بود و از دیگران بهتر عمل کرد که داوران او را وادار به انجام محاسبات اضافی‌تر کردند تا تعجب و ابهام آن‌ها رفع شود.

اما نیلاکانتا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته که اعجوبه نیست و نمی‌خواهد او را با این عنوان صدا کنند. زیرا او معتقد است کلمه "اعجوبه" به نوبه خود کمی نگران کننده است.

در سال ۲۰۰۵ میلادی زمانی که نیلاکانتا ۵ ساله بود، هنگامی‌ که سوار بر اسکوتر پسر عمویش در حال بازی بود، مورد اصابت یک کامیون قرار گرفت و ضربه سختی به سر او وارد شد.

جمجه او شکسته بود و به چندین عمل جراحی و ۸۵ بخیه نیاز داشت.

پزشکان او را به مدت یک هفته در کمای ناشی از مصرف دارو قرار دادند و به والدین او گفتند که ممکن است عملکرد شناختی کودک آن‌ها تحت تاثیر این ضربه قرار گیرد. پس از این تصادف او به مدت یک سال در بستر بود.

نیلاکانتا می‌گوید که این تصادف تعریف او از "سرگرمی"ر ا تغییر داد. او شطرنج بازی کردن و حل معما را آموخت تا ذهن خود را فعال و مشغول نگه دارد.

خانواده او نیز در آن سال تمام آینه‌های خانه را جمع کردند تا فرزندشان جای زخم را روی سرش نبیند و توجهی به این زخم نداشته باشد.

زمانی‌که نیلاکانتا در سن ۱۰ سالگی بود، مقام سوم یک مسابقه علوم حساب(یکی از شاخه‌های ریاضی) را کسب کرد.

او پس از ۱۳ سالگی، در زمینه سریع‌ترین محاسبات انسانی، ضرب قدرتی، محاسبات قوی تفریق و ریاضی ذهنی چهار رکورد جهانی را جابه جا کرد و نام کشور خود یعنی هند را به زبان‌ها انداخت.

موفقیت اخیر نیلاکانتا یعنی کسب مقام نخست در جام‌جهانی محاسبات ذهنی توجه رئیس جمهور هند و معاونش را جلب کرد و این دو مقام پیروزی نیلاکانتا را به او تبریک گرفتند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
0
0
......... با این عکس حال بهم زن کاشت مو
فرهادیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
0
انسان اشرف مخلوقات است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین