کد خبر: ۶۶۹۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

برلین: ناوالنی با ماده "نوویچوک" مسموم شده

دولت آلمان اعلام کرد، چهره اپوزیسیون روسیه که در حال حاضر در بیمارستانی در این کشور بستری است با ماده "نوویچوک" مسموم شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در آزمایشگاه ارتش آلمان با استناد به بررسی‌ نمونه‌گیری‌هایی از الکسی ناوالنی که در بیمارستان "چریته" بستری است، به این نتیجه رسیدند که او با ماده "نوویچوک" مسموم شده و جایی برای شک و تردید نیست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، زایبرت افزود، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان موضوع را ارزیابی کرد و برای برداشتن گام‌های آتی با مقامات دولتش از جمله هایکو ماس وزیر خارجه، هورست زیهوفر وزیر کشور، کریستینا لامبرشت وزیر دادگستری و وزیر دفاع هماهنگی‌های لازم را انجام داد.

برلین: ناوالنی با ماده

این سخنگو گفت: وزارت خارجه سفیر روسیه در برلین را در جریان نتایج تحقیقات درباره مسمومیت با این ماده قرار خواهد داد و علاوه بر آن به شرکای اتحادیه اروپا و ناتو مساله ناوالنی را از طریق کانال‌های دیپلماتیک جهت هماهنگی برای "پاسخ جمعی مناسب" اطلاع خواهد داد.

این دیپلمات آلمانی همچنین از تصمیم برلین برای ارتباط با سازمان منع تسلیحات شیمیایی در این خصوص و درخواست توضیح از دولت روسیه از این بابت خبر داد.

قبلا پزشکان آلمانی در بیمارستان چریته برلین گفته‌ بودند که یافته‌های بالینی مربوط به مسمومیت با یک ماده از گروه مهارکننده‌های کولین استراز است که شامل عامل اعصاب نوویچوک می‌شود که مقام‌های انگلیسی بر این باورند سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس در ۲۰۱۸ با آن مسموم شده بود.

وضعیت جسمانی ناوالنی بیستم اوت زمانی که از هواپیمایی از شهر تومسک در شمال شرق روسیه عازم مسکو بود، وخیم شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
0
واقعا که این پوتین گندشو در آورده ، نوچه هاش اونقدر تمیز تو دنیا مخالف کشی میکنن که آب از آب تکون نمیخوره .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین