در حالی که قیمتها در کف بازار خودرو با رشدی قابل توجه در نیمه اول سال روبرو شده است، در شرایط کنونی نرخ اعلامی آکهی دهندگان نیز با تفاوت قابل توجه بعضا ۵ تا شش میلیونی برای خودروهایی در محدوده صد تومان روبرو شده است .
به این ترتیب در حالی که برخی آگهی دهندگان قیمت پراید ۱۱۱ را برابر با ۱۱۲ میلیون تومان اعلام می کنند برخی دیگر نیز بهای این خودرو رابرابر با ۱۱۸ میلیون تومان اعلام می کنند.

این سقف و کف در دیگر خودروها نیز به چشم می خورد . به عنوان مثال نرخ اعلامی پراید ۱۳۱ بین ۹۸ تا صد میلیون تومان گزارش شد. قیمت پراید ۱۳۲ نیز بین ۹۹ تا ۱۰۲ میلیون تومان گزارش شد. بهای تیبا صندوقدار که در بازار به جایگزین پراید شهرت دارد ۱۱۹ تا ۱۲۵ میلیون تومان و بهای تیبا ۲ بین ۱۳۲ تا ۱۳۷ میلیون تومان اعلام شد.
آگهی دهندگان هر قیمتی که دلشان می خواهد را بر خودروهایشان می گذارند و اغلب کسانی در بازار خودرو میخرند که با نیازمند واقعی خودرو هستند و شغلشان بدان وابسته است یا قصد دارند خودروی خود را تغییر دهند و از افزایش نرخ می ترسند از این رو دست به خرید می زنند.
آمارها نشان می دهد ۹۰ درصد مشتریان خودروها در بازار را سرمایه گذاران تشکیل می دهند.
چرا کسی پیگیری نمیکنه .هروقط میره بالا میان میگن گرانی خودروداریم یه راه کار انجام میدیم ..کوش چرا ملت رو اوسکل گیر اوردید مملکتی که نتونه قیمت تخم مرغ رو دورست کنه بعد میخواد خودرو رو نگاه داره
تا دلار بالاست وماشین تولیدش کمه کاری نمیشه گرد اگه کاری باید کرد باید سراغ بنگاهها رفت حق کمیسیون رو از درصدی دراورد چرا اینا باید درصدی بگیرند هرچه بالاتر باشد درامد بیشتر پس ارایشگرها هم درصدی باشند هر ادم درشت تر قیمت بالاتر اقا راه حل خیلی ساده است شما این درصدی رو حذف گنید قیمت ملک وماشین میاد پایین یا حداقل از این بالاتر نمی ره