کد خبر: ۶۷۵۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

نامه نایب رئیس مجلس به وزیر آموزش و پرورش

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که «مدارس در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط مناسبی ندارند»، گفت که در صورت الزام با نظرات کارشناسان امر باید به سمت آموزش غیرحضوری قدم برداریم.
آفتاب‌‌نیوز :

در نامه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به محسن حاجی میرزایی آمده است:

«جناب آقای محسن حاجی میرزایی

وزیر محترم آموزش و پرورش

اکنون بیماری کرونا با سرعتی غیر قابل تصور و عملکرد پیچیده بیولوژی توانسته موقعیت ویژه‌ای در ابعاد گوناگون جامعه بوجود آورد. در همین راستا دولتمردان در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان به صورت خاص وارد امتحانی بزرگ شدند. در این مقطع حساس، تلاطم در تصمیم گیری‌ها باعث شد، دغدغه‌های بی شماری از سوی اهالی آموزش و خانواده ها مطرح شود و به همین جهت طی بازدیدهای میدانی و ارزیابی‌های انجام شده، نتایجی حاصل شد که قابل تعمق است.

اگر در فرصتی که از ابتدای همه‌گیری فراهم بود و با دید مدیریت پیشگیرانه مدل‌های حضور دانش‌آموزی و ارزیابی ریسک مورد بررسی قرار می‌گرفت مسلماً شاهد نگرانی‌های به حق خانواده‌های چندین میلیون دانش آموز نبودیم.

تغییر سیاست‌ها در نوع شیوه برگزاری سال جدید تحصیلی، از زمان شروع آن تاکنون، حاکی از عدم تسلط علمی کافی در برنامه‌ریزی برای تبیین بهترین الگوی نظام آموزشی در همه گیری کرونا است.

در بازدید از مدارس مشخص شد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حتی در مناطق برخوردار پایتخت نیز شرایط مناسبی ندارد و تضمین کننده سلامت فرزندانمان نیست. در این خصوص چه کسی باید پاسخگو باشد؟

برای آماده سازی مدارس با منابع ویژه طرحی با عنوان «مهر مدارس» را داشتیم که متأسفانه مدارسی که از آنها بازدید شد، این آماده سازی را انجام نداده بودند و قابل پیگیری بوده.

در راستای مقابله با همه گیری و هوشمندسازی مدارس می‌توانستیم در فرصتی مناسب قبل از آغاز سال تحصیلی طرحی را تحت عنوان «هر خانه یک مدرسه هوشمند» طراحی کنیم که نتیجه آن آموزش با کیفیت و سلامت همه جانبه دانش آموزان باشد.

در پایان از افزایش آمارها اینگونه استنباط می‌شود، روش صحیح، عدم بازگشایی مدارس بود و در صورت الزام با نظرات کارشناسان امر باید به سمت آموزش غیرحضوری قدم برداریم.

امید است که با استعانت از پروردگار متعال و همکاری‌های مؤثر نهادهای مرتبط با تعلیم و تربیت دانش آموزان این مرز و بوم، شاهد ارتقای دانش آنان در کنار تأمین سلامت جسمی و روحی این قشر و خانواده‌هایشان و به تبع آن کل جامعه باشیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین