کد خبر: ۶۸۳۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶

ترور فخری زاده ارتباطی به مذاکرات هسته ای ندارد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه ترور شهید فخری زاده هیچ ارتباطی به مذاکرات هسته ای ندارد، گفت: هدف اصلی صهیونیست ها از این ترور، برآورده کردن نیازهای فوری آنها و فائق آمدن بر ترس از جبهه مقاومت است.
ترور فخری زاده ارتباطی به مذاکرات هسته ای ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

«جعفر قنادباشی»، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده گفت: در شرایطی که آمریکا مشغول تحولات بعد از انتخابات است رژیم صهیونیستی می خواهد با این عملیات ها، نگرانی های خود در منطقه را از بین ببرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: رژیم صهیونیستی نگران است که محور مقاومت از این فرصت برای بازپس گیری جولان استفاده کند، زیرا منطقه جولان طبق اسناد سازمان ملل متحد اشغالی است و الان هم اسراییلی ها در ضعف هستند و می خواهند محاسبات جبهه مقاومت را به هم زده و به انفعال بکشانند.

وی ادامه داد: اسرائیلی ها از سال ۲۰۰۰ تاکنون در نبردهای غزه و جنوب لبنان شکست خوردند و عملیات کوچکی هم علیه حزب الله لبنان داشتند که منجر به شکست آنان شد. در عرصه سیاسی هم عادی سازی روابط با دو کشور عربی خواسته آنها از طرح معامله قرن نبود و به نوعی متحمل شکست شدند.

قنادباشی گفت: شکست های سیاسی صهیونیست‌ها باعث شد آنها در حالت انفعال قرار گیرند معادلات سیاسی و امنیتی منطقه به ضرر آنها رقم خورده است و می خواهند این معادلات را از نظر ذهنی به نفع خود تغییر دهند و این تصور ایجاد شود که آنها در موضع قدرت هستند زیرا به خوبی می دانند که درگیری نظامی برای آنها پرهزینه است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: خروج از موضع انفعال و ترس از عملیات محور مقاومت برای بازپس‌گیری جولان باعث این اقدام صهیونیست ها شده است. با رفتن دونالد ترامپ نگران هستند و پشتوانه خود را از دست داده اند ومی خواهند جبهه مقاومت را به انفعال وادار کنند.

قنادباشی گفت: ترور شهید فخری زاده هیچ ارتباطی به مذاکرات هسته ای ندارد. هدف اصلی هدف صهیونیست ها برآورده کردن نیازهای فوری آنها و فائق آمدن بر ترس و نگرانی از جبهه مقاومت است.

قناد باشی با بیان اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا همواره سیاست های دوگانه ای در قبال حقوق بشر و دموکراسی داشته اند، گفت: این کشورها همیشه توجه به متحدین خود در منطقه دارند و از نقض حقوق بشری را در کشورهای متحد خود چشم پوشی می کنند و اگر کشوری که با آنها همسو نباشد کوچکترین نقض حقوق بشر در آن کشور را برجسته می‌کنند.

قناد باشی تصریح کرد: طبیعی است که اتحادیه اروپا و آمریکا در قبال اقدام صهیونیست ها سکوت کنند زیرا از ابتدای تاسیس اسرائیل مورد حمایت اروپا و آمریکا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اصل اول سیاست خارجی آمریکا در منطقه حفظ امنیت اسرائیل است بنابراین طبیعی است آنها همسو با اسرائیل باشند. در واقع سیاست آمریکا در خاورمیانه بر اساس منافع ملی آمریکا نیست بلکه بر اساس منافع ملی صهیونیست‌ها است.

ترور شهید فخری زاده هزینه سنگینی برای صهیونیست ها خواهد داشت

قناد باشی با بیان اینکه ترور شهید فخری زاده هزینه سنگینی برای صهیونیست ها خواهد داشت، گفت: آنها نمی توانند مسوولیت این ترور ناجوانمردانه را برعهده بگیرند و می خواهند با نوعی بهره برداری خود را قدرتمند نشان دهند. ترور شهید فخری زاده اقدامی جنایت کارانه و یک اشتباه دشمن است که مسلما با واکنش های جدی روبرو خواهد شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: دشمن در حال حاضر توان دفاعی کشور را مورد هدف قرار داده است و قصد دارد کشور را از طریق هدف قرار دادن نیروهای نخبه از پیشرفت بیشتر در منطقه بازدارد. زیرا به خوبی می داند که در دورانی که ایران به علت تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در تنگنا قرار دارد دانشمندان ایرانی بدون سلاح خارجی موجب پیشرفت کشور می شوند.

وی با بیان اینکه باید در عرصه دفاع باید قوی تر از همیشه باشم، گفت: مساله اصلی این است که دشمن آینده ایران را مورد هدف قرار داده است چرا که به خولی می داند که دانشمندان از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین