کد خبر: ۶۸۳۹۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
کشف بزرگترین استفراغ نهنگ در جهان

عکس| ماهیگیر خوش‌شانس با استفراغ نهنگ پولدار شد!

یک ماهی گیر تایلندی تکه‌ای بزرگ از استفراغ نهنگ را کشف کرده که گفته می‌شود بزرگ‌ترین در نوع خود در جهان است و ۲.۴ میلیون پوند ارزش دارد. قیمت هر کیلوگرم از این تکه استفراغ نزدیک ۲۳ هزار پوند است. نام این ماهی‌گیر خوش شانس ۶۰ ساله "ناریس سواناسانگ" بوده و در جنوب تایلند موفق به کشف این تکه ۱۰۰ کیلوگرمی از استفراغ نهنگ شده است. از استفراغ نهنگ تحت عنوان "طلای شناور" در دریا‌ها یاد می‌شود چرا که از آن در صنعت عطرسازی در جهان برای ماندگار کردن بیش‌تر بوی عطر استفاده می‌شود.
عکس| ماهیگیر خوش‌شانس با استفراغ نهنگ پولدار شد!
آفتاب‌‌نیوز :

یک ماهیگیر خوش‌شانس تایلندی چیزی از دریا پیدا کرد که می‌توان گفت برای همه‌ عمر او کافی باشد. او توانست قطعه‌ای در دریا پیدا کند که بسیار با ارزش است. این ماده که به کهربا یا استفراغ نهنگ معروف است در سیستم گوارشی نهنگ یافت می‌شود. این ماده به عنوان یک ماده گران قیمت در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمبرگ یا استفراغ نهنگ به دلیل داشتن الکل بی‌بو که از آن استخراج می‌شود، باعث می‌شود تا ماندگاری رایحه عطر بیشتر شود. از این ماده به عنوان یک گنج دریایی و طلای شناور یاد می‌شود. این احتمالا بزرگترین قطعه آمبرگ یافته شده در جهان است. هر کیلوگرم از آن به قیمت ۲۳۷۴۰ پوند فروخته می‌شود. ارزش این قطعه ۲/۴ میلیون پوند است. این در حالی است که حقوق ماهیانه ماهیگیری او ۵۰۰ پوند است.

عکس| ماهیگیر خوش‌شانس با استفراغ نهنگ پولدار شد!

ناریس سوواناسانگ، ۶۰ ساله، هنگامی که در ناخون سی تهمارت، در جنوب تایلند در کنار دریا قدم می‌زد، چندین توده رنگ پریده سنگ مانند را در ساحل دید. او پسر عموهایش را صدا کرد تا به او کمک کند تا این سنگ‌ها را به خانه ببرد، جایی که آن‌ها شروع به بررسی این کشف غیر معمول کردند. این خانواده با سوزاندن سطح آن با فندک، باعث ذوب شدن فوری سطح آن شدند. این اتفاق باعث شد که بوی مشک از این قطعه سنگ منتشر شود که این اتفاق باعث شد که آن‌ها متوجه شوند که چیز با ارزشی را کشف کرده‌اند.

عکس| ماهیگیر خوش‌شانس با استفراغ نهنگ پولدار شد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
شبنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
5
1
به نظر من که اصلا واقعی نیست
با یدونه استفراغ سنگ در اومده دروغ
هر کی میگه درسته غلط فکر میکنه ولی کسی که میگه غلط درست میگع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
1
خر شانس
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین