کد خبر: ۶۸۴۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴

هشدار وزیر خارجه کوبا نسبت به دروغ پراکنی رسانه‌های آمریکا

وزیر خارجه کوبا با اشاره به تلاشهای رسانه‌ای آمریکا برای بزرگ جلوه دادن مشکلات این کشور، خواستار بسیج همه رسانه‌های کوبایی برای مقابله با آمریکا شد.
هشدار وزیر خارجه کوبا نسبت به دروغ پراکنی رسانه‌های آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه کوبا روز یکشنبه خواستار یک بسیج سیاسی و اجتماعی در رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی این کشور برای مقابله با تشدید تجاوزهای سازمان یافته ایالات متحده علیه کوبا شد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «برونو رودریگز» رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا در توییتی تلاش برای از بین بردن اجماع اجتماعی در کوبا از طریق رواج دروغ ، پخش اطلاعات غلط و بزرگ جلوه دادن مشکلات کوبا از سوی آمریکا را محکوم کرد.

وزیر خارجه کوبا در توییت خود متذکر شد که باید بسیج سیاسی و اجتماعی برخط در مواجهه با تلاش‌های آمریکا صورت گیرد. به تازگی وزارت امور خارجه ایالات متحده از پروژه کمک مالی تا یک میلیون دلار قبل از پایان سال 2020 به گروه‌های، سیاسی، مذهبی و کارگری در کوبا خبر داده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا شنبه شب نیز در توییتی نوشت که دولت آمریکا و شورای امنیت ملی این کشور هرگز از کوبا حمایت نکرده‌اند. وی افزود که خصومت‌ دولت کنونی آمریکا بر منطقه آمریکای لاتین متمرکز است.

رودریگز در این توییت نوشت: «دولت آمریکا و شورای امنیت ملی این کشور هرگز از مردم کوبا حمایت نکرده‌اند. به ویژه در دولت دونالد ترامپ، شورای امنیت ملی آمریکا ابزاری برای تجاوز به کوبا و آمریکای لاتین بوده است.»

سخنان وزیر خارجه کوبا به دلیل حمایت آمریکا از یک گروه مخالف دولت حاکم بر کوبا به نام «سن ایسیدرو» است. چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین