کد خبر: ۶۸۴۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

انتقاد خواهر کیم جونگ-اون از اظهارات وزیر امور خارجه کره جنوبی

"کیم یو-جونگ"، خواهر کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، روز چهارشنبه به اظهارات اخیر "کانگ کیونگ-وا"، وزیر امور خارجه کره جنوبی واکنش نشان داد و گفت این دیپلمات، بابت سخنان بی‌پروای خود هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.
انتقاد خواهر کیم جونگ-اون از اظهارات وزیر امور خارجه کره جنوبی
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از اسپوتنیک، کانگ در کنفرانس سالانه گفت‌وگوی امنیت IISS منامه، گفت باور اینکه کره شمالی تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا گزارش نکرده دشوار است، و افزود: تمام نشانه‌ها حاکی از آن هستند که رژیم این کشور به شدت متمرکز بر کنترل بیماری است که می‌گوید عاری از آن است، بنابراین این شرایط مقداری عجیب است.

کیم یو-جونگ در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شد، اظهار کرد: از اظهارات بی‌پروای کانگ کیونگ-وا که بدون توجه به عواقب آن‌ها مطرح شد، چنین برمی‌آید که او بسیار مشتاق است روابط یخ‌زده کره شمالی و جنوبی را بیش از پیش سرد کند.

خواهر کیم جونگ اون که معاون وی نیز هست، آخرین بار در ۲۷ ژوئیه (۶ مرداد) در دوربین‌ها ظاهر شد و بعد از مدتی غیاب در انظار عمومی، شایعاتی درباره محل زندگی او و از جمله این مطرح شد که وی به قتل رسیده است. گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای به دنبال گزارش‌هایی شکل گرفتند که در آن‌ها مطرح شده بود کیم به زودی به خاطر مسائل مربوط به سلامتی کیم جونگ-اون، جایگاه قدرتمند برادرش به عنوان رهبر کره شمالی را تصاحب می‌کند.

در اواخر اوت، رسانه‌ها با استناد به اطلاعات کره جنوبی گزارش کردند که کیم جونگ-اون بخشی از اختیار خود را به دستیاران و از جمله خواهرش سپرده است. قبل از آن، طبق گزارش‌ها رهبر کره شمالی مسئولیت روابط با کره جنوبی را به کیم یو-جونگ سپرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین