کد خبر: ۶۸۶۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

توضیح سپهر حیدری درباره جنجال اینستاگرامی با فنونی‌زاده

سپهر حیدری می‌گوید که در اینستاگرام تنها جواب پیشکسوت استقلال را داده و بی احترامی نکرده است.
توضیح سپهر حیدری درباره جنجال اینستاگرامی با فنونی‌زاده
آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال پرسپولیس روز شنبه در حالی به مصاف اولسان هیوندای می‌رود که موجی از خوش‌بینی در میان هواداران و پیشکسوتان این تیم در خصوص این مسابقه وجود دارد. سپهر حیدری از آن دسته پیشکسوتانی است که میگوید حتی به شکست فکر نمی‌کند و تیم محبوبش می‌تواند از سد اولسان هیوندای نیز بگذرد.

آیا شما بازی های اولسان هیوندای را دنبال کردید؟

من بازی های این تیم را نگاه میکردم این تیم ۴-۲-۳-۱ بازی میکند و تیمی است که در خط حمله و کار هجومی نسبت به کار دفاعی به مراتب بهتر است‌. مهاجم خیلی خوبی دارد. جونیور نگرائو بازیکن خیلی خوبی است که بنظر من در کنار این بازیکن می‌شود یون بیت شماره ده را نام برد که از پشت خیلی خوب اضافه می‌شود و معمولا بعنوان موج دوم همیشه پشت هجده قدم هست و شماره هفت کیم بنظر من بازیکنان قابلی بودند و بعدا جانسن و بازیکنان دیگر هم اضافه شدند. تیمی است که خیلی خوب در عمق حرکت میکند، کارهای ترکیبی میکنند، خیلی خوب کات بک میدهند و کار هجومی شان متنوع است و ارسال از کناره ها هم دارند وقتی جانسن با قد بلندش اضافه میشود ولی بنظر من کیفیت خط دفاعی پرسپولیس به مراتب بالاتر از خط حمله تیم حریف است و میتوانم بگویم خط دفاعی شان خیلی خوب توپ لو میدهد و تیم ویسل کوبه فکر میکنم بالای ده بار از این ها قطع توپ کرد ولی از این ها استفاده نکرد حتی بنطرم ویسل کوبه باید می‌برد ولی قطعا تیم شایسته ای هستند که به فینال آمده اند و قطعا هافبک های رونده پرسپولیس میتوانند با قطع توپ هایی که انجام میدهند در ضد حملات و هم در جریان بازی با پرس کردن دفاع حریف خیلی خوب به این تیم ضربه زد چون در این کار خیلی ضعف دارند.

خط دفاعی پرسپولیس پیش‌تر مهاجمانی چون بغداد بونجاح را مهار کرد. آیا این اتفاق برای جونیور نگرئو هم رخ می‌دهد؟

من بغداد بونجاح را از جونیور بهتر دیدم. البته جونیور هم بازیکن خوبی است ولی بنظر من سیدجلال و کنعانی زادگان و کل خط دفاعی پرسپولیس همانطور که گفتم کیفیتشان از مهاجم های حریف بهتر است گرچه که خط حمله خیلی قوی دارند ولی بنظ من کیفیت مدافع های پرسپولیس به مهاجم های تیم حریف می‌چربد و از این بابت با توجه به تجربه ای که خط دفاعی پرسپولیس دارد به خصوص سید جلال که تجربه فینال را هم دارد و خود کنعانی زادگان هم بارها در تیم ملی بازی های به مراتب سخت تری را انجام داده است.

پرسپولیس ۱۹ روز بازی نکرده، فکر نمی‌کنید این موضوع به تیم آسیب بزند؟

قطعا اینکه پرسپولیس نتوانست دو بازی جلوی پرسپولیس و ذوب آهن را انجام دهد بحث خیلی مهمی است که در چنین شرایطی خیلی سخت است که یک تیم را در شرایط مسابقه قرار داد ولی من فکر میکنم با هنری که کادرفنی دارد و آن میل و خواستنی که در بازیکنان پرسپولیس هست و آن تعصب و غیرتی که دارند بنظر من همه این چیزها را همه فراموش کردند.

اولسان نشان داده که روی ضربات ایستگاهی ضعف دارد. به نظر شما سیدجلال و کنعانی باید جلو بیایند یا ریسک نکنند و در دفاع بمانند؟

قطعا یک پلنی توسط آقای گل محمدی ریخته می‌شود که هم سیدجلال و هم کنعانی زادگان در کرنرها و ضربات ایستگاهی اضافه شوند و جای این ها همیشه دو تا سه بازیکن می‌ایستند که ضدحمله نخوریم و قطعا این پلنی است که آقای گل محمدی از قبل برای بچه ها توضیح داده و روی تخته در رختکن هم توضیح می‌دهد و یک چیز جاافتاده است. قطعا در ضربات ایستگاهی من دیدم این است که یکی از مدافعان میانی ما یا هافبک های دفاعی ما قطعا در این بازی گل میزنند و احتماش خیلی زیاد است. چون این تیم روی ضربات ایستگاهی و روی قطع توپ ها توسط هافبک ها و وینگرهایمان خیلی می‌شود قطع توپ های خوبی کرد و مثابل ویسل کوبه هم خیلی این ضعف را نشان دادند.

در چند روز اخیر هم جنجال اینستاگرامی زیادی را در تقابل با فنونی زاده پیشکسوت استقلال داشتید.

ما هیچوقت خدایی نکرده بی احترامی به هیچ پیشکسوتی هیچ تیمی نکردیم و اگر ما صجبت کردیم بخاطر این بوده که چندبار از طرف پیشکسوت های تیم های مقابل به هواداران ما، به تیم پرسپولیس، به هویت تیم پرسپولیس و به پیشکسوت های پرسپولیس بی احترامی شده و ما چندبار صبر کردیم و دیدیم هیچ عذرخواهی نکردند و هواداران نا فوق العاده ناراحت شدند و ما بالاخره اول هوادار پرسپولیس بودیم و یک روزی بازیکن پرسپولیس شدیم و مربی پرسپولیس شدیم و همیشه هم افتخار میکنیم که از بچگی هوادار این تیم بودیم و هیچوقت جایگاه خودمان را فراموش نمیکنیم و بخاطر منافع خودمان، مصلحت اندیشی نمیکنیم و من خودم به شخصه خیلی به رگ غیرتم بر میخورد کسی به هوادار پرسپولیس بگوید بالای چشمت ابرو هست و به هوادار پرسپولیس تو بگوید و بی احترامی به هویت پرسپولیس کند‌. من ناراحت میشوم و جلوی او می‌ایستم و همیشه بی احترامی از طرف مقابل بوده و بعضی ها که رفتارهای بچگانه هم از آنها میبینیم که خیلی دوست دارند پرسپولیس را به حاشیه ببرند و این اوج بی معرفتی است.

 چرا فضای فوتبال در ایران تا این حد دو قطبی شده است؟

در ورزش فیرپلی و حس رقابت سالم خیلی از همه چیز باارزش تر است. این ها همه برای نشاط و شادابی و برای در کنار هن خوب زندگی کردن است ولی بعضی ها خیلی این قضیه را اشتباه میگیرند چون خودشان در این جایگاه نیستند و تیمشان نیست آرزوی شکست می‌کنند و با پست و استوری هایی که میگذارند میخواهند انرژی منفی به تیم بدهند. من از اینجا به آنها میگویم هیچکدام از این ها تاثیر منفی نمیگذارد بلکه انگیزه پرسپولیس و هوادارانش را دوچندان میکند که بیشتر تلاش کنند و متاسفانه دشمنان پرسپولیس در داخل کشورمان از از بیرون بیشتر هستند و این خیلی ناراحت کننده است اما مهم هم نیست. مهم موفقیت پرسپولیس است و ما اگر حرفی زدیم بخاطر بی احترامی بقیه بوده. ما هیچوقت به کسی بی احترامی نکردیم فقط جواب جوابی بی احترامیشان را محترمانه دادیم ولی انگار محترمانه هم صحبت میکنیم ناراحت میشوند پس ببینید اگر ما مثل خودشان بی احترامی کنیم چقدر ناراحت می‌شوند.

اگر پرسپولیس شکست بخورد، فکر میکنید واکنش هواداران این تیم باید چگونه باشد؟

من به هیچ وجه به باخت فکر نمیکنم درست است جزئی از فوتبال است اما اگر خدایی نکرده این اتفاق افتاد راجع به آت صحبت میکنیم. هواداران خودشان میدانند چه رفتار حرفه ای را باید انجام بدهند و بارها هم انجام دادند و فکر میکنم در این وضعیت اصلا نباید چنین پالسی را به تیم داد و فقط باید به فکر قهرمانی و پیروز شدن باشیم. هواداران پرسپولیس خیلی با معرفت هستند و ما هیچوقت یادمان نرفته زمان آقای برانکو بازی آخر سال اول تیم مثاب راه آهن قهرمان نشد ولی صدهزارنفر دست زدند برای پرسپولیس. هوادار پرسپولیس کار خودش را بلد است اما بنظر من اصلا نباید فکر کنیم که پرسپولیس می‌بازد. درست است جزئی از فوتبال است ولی فقط باید این تمرین و تصویر ذهنی بر این باشد که پرسپولیس قهرمان می‌شود و ما هم فقط باید پالس مثبت بدهیم و الان نباید راجع به این مسائل صحبت کنیم چون هوادار خودش کار خودش را خوب بلد است.

زمان بازی شما پرسپولیس تا آخرین دقیقه تلاش می‌کرد و مثلا در بازی با سپاهان هم در آخرین دقیقه گلزنی کرد. کادرفنی باید چه کند تا این روحیه در تیم به وجود بیاید؟

البته در آن زمان این اتفاق میفتاده ولی الان هم زمان آقای گل محمدی بازی هایی بوده که دقیقه های آخر نتایجش به نفع پرسپولیس تغییر کرده. این یک مقدار به کادرفنی برمیگردد و یک مقدار به درک بازیکن که بنظر من هر دو را پرسپولیس با بالاترین کیفیت دارد و همه میدانند که تا لحظه آخر باید بجنگند. یک پرسپولیسی تا لحظه آخر برای شاد کردن هوادارانش میجنگد. من فکر میکنم بازیکنان و کادرفنی هم تا دقیقه آخر تمرکز خواهند داشت. به خصوص این بازی که تمرکز حرف اول را میزند. بهترین جمله ای که می‌شود درباره این بازی گفت هم همین است. فقط کافی است پرسپولیس مثل همیشه خودش باشد و تمرکزش همان تمرکز پرسپولیسی باشد که بتواند این جام را بگیرد و همه خوشحال شویم. بنظر من دیگر انرژی هم برای کسانی که منفی راجع به پرسپولیس صحبت میکنند نگذاریم و همه پالس و انرژی‌مان را مثبت برای پرسپولیس بگذاریم تا انشالله خبرهای خوبی را از قطر بشنویم. انشالله آن امانتی که حق پرسپولیس و هوادارانش است و سالهاست دست تیم های دیگر میچرخد به کشورمان و باشگاه پرسپولیس برگردد و در قطر جا نماند.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین