کد خبر: ۶۸۶۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

تحریم شرکت ونزوئلایی حامی نیکلاس مادورو

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از تحریم یک شرکت بیومتریک که به ادعای واشنگتن حامی نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا برای تقلب در انتخابات کاراکاس بوده، خبر داد.
تحریم شرکت ونزوئلایی حامی نیکلاس مادورو
آفتاب‌‌نیوز :

پمپئو با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا شرکت بیومتریک اکس کله سی. ای (Ex-Cle C.A.) و دو تن از نمایندگان این شرکت را به علت حمایت از تقلب در انتخابات ۶ دسامبر به نفع رژیم غیرقانونی مادورو تحریم می کند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: آنهایی که به دنبال تضعیف انتخابات آزاد و منصفانه در ونزوئلا هستند باید پاسخگو باشند.

پمپئو ۱۱ روز گذشته نیز همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا و هنوز زمانیکه انتخابات به پایان نرسیده بود، مدعی تقلب در انتخابات این کشور شده بود.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: تقلب در انتخابات ونزوئلا از پیش صورت گرفته است. نتایج اعلامی توسط حکومت غیر قانونی مادورو بر خواسته مردم ونزوئلا تأثیر نمی‌گذارد.

وی ادامه داد که آنچه امروز اتفاق می‌افتد یک تقلب و ساختگی است نه انتخابات.

برگزاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا که از ماه‌ها قبل محل مناقشه مخالفان داخلی و خارجی این کشور بود، واکنش‌های جهانی مثبت و منفی بسیاری از رد مشروعیت و ادعای تقلب تا تایید شفافیت و به رسمیت شناختن نتایج این رویداد سیاسی را به همراه داشته است.

برزیل، کلمبیا، کانادا و شیلی از جمله کشورهایی هستند که نسبت به ونزوئلا موضع مخالف داشته و نتایج انتخابات این کشور را به رسمیت نمی‌شناسند، در حالیکه دولت کوبا از متحدان ونزوئلا و از کشورهای مغضوب آمریکا با انتشار بیانیه‌ای پیروزی حزب سوسیالیست را به دولت مادورو تبریک گفت.

دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا که از ماه‌ها قبل در تلاش بوده تا در بالاترین سطح از نظارت، هرگونه ادعای تقلب در انتخابات از سوی مخالفان داخلی و خارجی را منتفی کند، از اتحادیه اروپا نیز دعوت کرد تا به عنوان ناظر، روند رای گیری انتخابات مجلس این کشور را رصد کند. با این وجود «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رد این درخواست، از ونزوئلا خواستار به تعویق افتادن انتخابات شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین